reklamácia

Reklamácia je právne jednanie, v ktorom si spotrebiteľ môže uplatniť náhradu škody za vady na tovaroch, prípadne za nekvalitné alebo nedostatočné služby. Spôsob reklamácie, právne predpisy a ďalšie náležitosti riešia právne predpisy alebo zmluva medzi poskytovateľom a spotrebiteľom.

Prídete o kvalitný tovar alebo peniaze. Pozor na falošné e-shopy

Článok | Redakcia | 3. 12. 2021

+2

Už minuloročná predvianočná sezóna priniesla výrazný nárast záujmu spotrebiteľov nakupovať on-line. Hoci takto pred rokom ešte neplatil lockdown, pokračoval trend častejšieho nakupovania na diaľku.

Reklamácia tovaru krok za krokom: 6 užitočných tipov z praxe

Článok | Barbora Magočová | 26. 10. 2021 | 1 komentář

+4

Reklamácie môžu byť stresujúce. Nenechajte sa napáliť a čítajte, na čom môžete pri ich vybavovaní trvať; prinášame aj odpovede na nejasnosti, ktoré nastanú, ak obchod nerieši reklamáciu „predpisovo“.

Špinavý hotel a zlá strava: ako reklamovať dovolenku?

Článok | Barbora Magočová | 28. 7. 2021

+2

Na dovolenku sa tešíme celý rok. O to horšie býva sklamanie, ak sa od vysnívanej idylky líši. Nad nedostatkami nemávnite rukou – reklamácia nie je zložitá a cestovné kancelárie kompenzácie spravidla vyplácajú.

SZČO reklamuje produkty rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie je zložitejšie

Článok | Roland Regely | 25. 6. 2020 | 1 komentář

+2

Ak SZČO zistí odhalí nekvalitný výrobok, môže si uplatniť reklamáciu voči dodávateľovi, rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie závisí najmä od toho, či si podnikateľ vedie podvojné účtovníctvo alebo nie.

Ako reklamovať, ak ste podnikateľ? Zákonná záruka sa na vás nevzťahuje!

Článok | Barbora Magočová | 27. 4. 2020

+2

Takmer každý spotrebiteľ dnes vie, že vady zakúpenej veci môže reklamovať až v dvojročnej záručnej lehote. O niečo menej známe je, že v podnikateľských vzťahoch to funguje odlišne.

Ako podať reklamáciu a na čo všetko máte právo? Prinášame kompletný postup

Článok | Roland Regely | 13. 2. 2020

+3

Práva a povinnosti pri reklamácii upravujú dva zákony. Občiansky zákonník a zákon o ochrane spotrebiteľa. Pred kúpou produktu si pozorne prečítajte podmienky prípadného vrátenia resp. reklamácie.

Ako reklamovať chybný tovar? Nezahadzujte bločky ani záručný list, obal netreba (návod)

Článok | Roland Regely | 18. 12. 2019

+4

Ak výrobok nemá také vlastnosti, ako výrobca sľubuje alebo má výrobné chyby a nedostatky, máte právo ho vrátiť.

Napálil vás obchodník či poskytovateľ úverov? Žiadajte finančné zadosťučinenie

Článok | Barbora Magočová | 25. 11. 2019

+2

Vedomosť o práve reklamovať vadu výrobku má dnes snáď už každý. Nárokmi z vád zakúpenej veci ale vaše spotrebiteľské práva zďaleka nekončia. Čítajte, čo by mal vedieť každý spotrebiteľ.

Reklamácia dovolenky. Ako postupovať a čo možno reklamovať?

Článok | Marek Mittaš | 28. 8. 2019

+2

Hlavná dovolenková sezóna sa pomaly chýli ku koncu. Pre mnohých bolo leto časom splnených zážitkov, iným dovolenka nesplnila očakávania. V prípade nespokojnosti možno dovolenku reklamovať, ako každú inú službu.

Ako a kde si zmeniť meno na letenke?

Článok | Marek Mittaš | 25. 7. 2019

+2

Letenky sa vystavujú vždy na meno a s tým súvisia aj komplikácie, ak sa meno držiteľa zmení. Letecké spoločnosti pritom nerozlišujú, či ide o zmenu kvôli sobášu, premenovaniu, či napríklad darovaniu alebo predaju letenky inej osobe. Pre nich to je zmena mena. V niektorých prípadoch drahá, niekedy bezplatná, občas nemožná.

Naposledy navštívené

Obchodný, živnostenský register