Odborníci z PromoCodius zverejnili výskum o vplyve zľavových kódov na zanechanie online nákupov

PR článok | rubrika: PR článok | 25. 9. 2023
V súčasnej digitálnej ére sa online nakupovanie stalo nenahraditeľnou súčasťou nášho života. Analýza spoločnosti PromoCodius však vysvetľuje vplyv zľavových kódov na opúšťanie online nákupov. Z výskumu vyplýva, že viac ako polovica spotrebiteľov na Slovensku opustí svoj nákupný košík, pokiaľ nenájde zľavový kód pre tovar, ktorý chce zakúpiť. Aká psychologická dynamika sa skrýva za takýmto správaním? Aké sú najlepšie praktické riešenia pre online obchody, ktoré sa snažia optimalizovať svoje online nakupovanie?
Odborníci z PromoCodius zverejnili výskum o vplyve zľavových kódov na zanechanie online nákupov

Zdroj: Shutterstock

Komerčná spolupráca

Promocodius, významná spoločnosť v oblasti online zliav a propagačných akcií, uskutočnila dôkladnú analýzu, ktorá odhalila prekvapivý trend: významné percento Slovákov sa neobťažuje vyhľadávaním zľavového kódu. Toto zistenie nás núti pátrať po tom, prečo sa tomu tak deje a čo by to mohlo znamenať pre online obchody.

Psychológia v pozadí závislosti od zľavového kódu

Táto analýza od svetovej spoločnosti promocodius.com dôkladne ilustruje, aké dôležité sú zľavy v nákupnom procese. Ako prvé sa v tomto výskume zamerali na pochopenie správania a rozhodovania zákazníkov v oblasti online nakupovania.

Vedeli ste, že až 39 % zákazníkov si výrobok kúpi len vďaka zľavovému kódu? Odborníci zistili, že dnešní spotrebitelia vyhľadávajú nielen produkty, ale aj zážitky, ponuky a najmä hodnotu za svoje minuté peniaze.

Spoločnosť PromoCodius naznačuje, že zľavové kódy podporujú pocit vyššej hodnoty a okamžitej spokojnosti. Mnohí kupujúci pociťujú tzv. FOMO (strach zo zmeškania), keď vidia zľavové kódy.

Navigácia v dileme online nákupného košíka

  1. Stratégie na zmiernenie zanechania nákupného košíka: Na riešenie tohto problému je nevyhnutné pochopiť dynamiku opustenia košíka. Využitím týchto poznatkov môžu online obchody zaviesť účinné stratégie, ktoré zvýšia mieru konverzií a príjmov.
  2. Transparentnosť cien a zliav: Pomocou jasných informácií o cenách a ľahko dostupných zľavách si predajcovia môžu vybudovať dôveru a zvýšiť transparentnosť. Týmto prístupom sa eliminuje frustrácia u potencionálnych zákazníkoch pri hľadaní zľavového kódu.
  3. Stratégie na pripomenutie zabudnutých produktov v nákupnom košíku: Na znovu zaujatie zákazníkov rozposielajte automatizované e-maily s exkluzívnymi kupónami, ktoré zvýšia pravdepodobnosť, že vaši zákaznici sa vrátia k zabudnutím online nakupným košíkom a dokončia svoj nákup.

Praktické dosahy pre online obchody

Zlepšenie používateľského zážitku pre konverziu košíka

Výsledky výskumu ukazujú, že vytvorenie priaznivého prostredia pre konverziu košíka si vyžaduje jednoduchú navigáciu, intuitívne rozhranie a výrazné zľavy.

Začlenenie zliav do marketingových stratégií

Propagačné kampane zamerané na zľavy sa môžu stať silným nástrojom na prilákanie a udržanie stálych zákazníkov. Marketingové úsilie obchodu posilní strategickým začlenením zliav, ktoré u nakupujúcich vyvolá očakávanie a motivuje ich k nákupu.

Využitie sociálneho dôkazu a recenzií zákazníkov

Sociálne dôkazy, ako sú recenzie a posudky zákazníkov, môžu doplniť ponuky zliav tým, že vzbudia dôveru v rozhodnutie o kúpe. Zobrazenie pozitívnej spätnej väzby od spokojných zákazníkov môže zmierniť obavy a posilniť rozhodnutie pokračovať v kúpe.

promocodius.com je online platforma, ktorá ponúka aktuálne kupóny, ponuky a zľavy známych a popredných predajcov. Bola založená v roku 2016. Pôsobí na Ukrajine, v Českej republike, Poľsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Fínsku, Nórsku, Španielsku, Mexiku, Spojených štátoch a Turecku.

 

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Obľúbené témy

analýza

Toto ste už čítali?

Íst autom do Chorvátska je prežitok. Lety zo Slovenska vzrástli o 327 %

16. 6. 2025 | Ivana Sladkovská

Íst autom do Chorvátska je prežitok. Lety zo Slovenska vzrástli o 327 %

Slovenské letné dovolenky zažívajú revolúciu – tradičné jazdy autom na chorvátske pobrežie sú na ústupe a nahrádza ich pohodlné lietanie. Podľa údajov spoločnosti Kiwi.com sa predaj... celý článok

Slováci míňajú na dovolenky menej než vlani. Poradíme, ako ušetriť ešte viac

13. 6. 2025 | Ivana Sladkovská

Slováci míňajú na dovolenky menej než vlani. Poradíme, ako ušetriť ešte viac

Slováci tento rok plánujú letnú dovolenku vo väčšom počte než za posledných desať rokov. Podľa prieskumu agentúry Focus pre spoločnosť PARTNERS sa na dovolenku chystá až 58 percent... celý článok

SOI odhalila najčastejšie chyby voči spotrebiteľom; v roku 2025 plánuje tieto kontroly

6. 6. 2025 | Barbora Magočová

SOI odhalila najčastejšie chyby voči spotrebiteľom; v roku 2025 plánuje tieto kontroly

Na čo by sa mali podnikatelia v roku 2025 poriadne pripraviť, ak sa chcú vyhnúť mastnej pokute alebo iným sankciám zo strany SOI? A v čom by naopak mali byť obozretní spotrebitelia,... celý článok

Super správa pre seniorov, lístky na vlak už nebudú potrebovať. Platí to v týchto prípadoch

4. 6. 2025 | Ivana Sladkovská

Super správa pre seniorov, lístky na vlak už nebudú potrebovať. Platí to v týchto prípadoch

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) prichádza so zjednodušením pravidiel pre starších cestujúcich, čím im uľahčí cestovanie. Seniori už nebudú potrebovať bezplatný lístok na osobné... celý článok

Zahraničná dovolenka s dieťaťom: kedy treba súhlas druhého rodiča?

2. 6. 2025 | Barbora Magočová

Zahraničná dovolenka s dieťaťom: kedy treba súhlas druhého rodiča?

Vzťahy medzi bývalými partnermi bývajú zložité; neraz na to doplácajú aj spoločné deti. Ak sa obávate, že vám váš „ex“ zhatí plány na zahraničnú dovolenku s vaším potomkom, máme dobré... celý článok