Jedno z úplne prvých nákupných centier vôbec, VIVO! Bratislava, predtým známe ako POLUS, čaká zásadná zmena. Po viac než dvoch dekádach od svojho otvorenia vstupuje do novej etapy. Už v januári 2026 sa začne jeho rozsiahla rekonštrukcia. Majitelia centra chcú transformovať toto nákupné miesto na praktické, komunitne orientované centrum priamo šité na mieru potrebám obyvateľov a návštevníkov oblasti Kuchajda.
Premena VIVO!
Za modernizáciou stojí finančná skupina WOOD & Company, ktorá je zároveň novým akcionárom centra. Ide o skúseného hráča v oblasti komerčných nehnuteľností – v portfóliu má okrem VIVO! Bratislava aj známy bratislavský Aupark, pražskú Galerii Harfa či lokálne centrum Krakov, ktorého koncepciu plánuje čiastočne preniesť aj do Bratislavy. Ako vysvetlil Martin Šmigura, Local Partner WOOD & Company: „Plánovaná modernizácia je výsledkom analýzy skúseného tímu odborníkov. VIVO! Bratislava má po rekonštrukcii potenciál silného lokálneho centra, ktoré bude reagovať na potreby ľudí, ako aj na developerský rozvoj celej lokality. Veríme, že modernizácia prinesie hodnotu ako návštevníkom, tak aj našim investorom“.
Hoci práce sa začnú už čoskoro, centrum zostane čiastočne v prevádzke. Rekonštrukcia sa bude týkať najmä prízemia v okolí predajní Reserved, Mohito, ORION, Tchibo, Starý Otec, Fokus a Mánia. Zvyšok centra bude dostupný ako doteraz. V rámci úprav sa počíta s modernizáciou foodcourtu, rozšírením ponuky reštaurácií a kaviarní a pribudnúť má aj nové fitness centrum. Vedenie centra zároveň plánuje návrat k pôvodnému pôdorysu, ktorý bol pre návštevníkov orientačne jednoduchší. Nové navigačné prvky a lepšie rozvrhnuté obchodné jednotky majú zabezpečiť efektívnejšie využitie priestoru a pohodlnejší zážitok z nakupovania.
„Našou víziou je zmodernizovať centrum tak, aby bolo praktickým a ľahko dostupným miestom, ktoré ľudia radi navštevujú. Zároveň kladieme veľký dôraz na to, aby pod jednou strechou našli návštevníci všetko, čo potrebujú, a to od nákupov cez kvalitné stravovanie až po aktívny oddych. Rekonštrukcia je investíciou do komfortu našich zákazníkov, no už počas prác budeme robiť maximum, aby čas, ktorý tu strávia, bol pre nich čo najmenej obmedzujúci,“ uviedla Denisa Kráľová, Centre Manager VIVO! Bratislava.
Od Polusu po VIVO!
Centrum otvorilo v roku 2000 ako Polus City Center, jedno z prvých moderných nákupných centier na Slovensku. V roku 2019 prešlo rebrandingom na VIVO! Bratislava a centrum zmenilo majiteľa. Súčasťou tejto zmeny bola aj čiastočná rekonštrukcia, ktorá zahŕňala modernizáciu foodcourtu, parkoviska a priľahlého námestia, pričom prevádzka centra ostala zachovaná počas celej prestavby.
Súčasné VIVO! Bratislava má strategickú polohu na Vajnorskej ulici, v blízkosti jazera Kuchajda a s výborným dopravným napojením, čo z neho robí ideálne miesto na každodenné nákupy či stretnutia. Centrum je známe pestrou ponukou značiek, služieb a aj unikátnymi konceptmi ako predajňa ihrisko alebo moderný indoor golf klub OFF GREEN. Pravidelné podujatia, dôraz na udržateľnosť a orientácia na komunitu z neho robia viac než len nákupné centrum.
Redakcia
Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.