Koľko platia nákladné autá za použitie dialníc v Európe (SR, ČR, Maďarsko)?

Roland Regely | rubrika: Článok | 4. 11. 2020
Koľko platia za používanie diaľníc nákladné autá? Musia si kupovať klasické diaľničné známky alebo hradia mýto? Prinášame prehľad poplatkov od Slovenska až po Rumunsko.
Koľko platia nákladné autá za použitie dialníc v Európe (SR, ČR, Maďarsko)?

Zdroj: Shutterstock

Diaľnice sú spoplatnené takmer vo všetkých krajinách Európy a Slovensko samozrejme nie je výnimkou. Ceny diaľničných známok pre osobné autá rozoberáme v špeciálnom článku. Ako je to ale s cenami diaľničných poplatkov a mýta pre nákladné autá resp. vozidlá nad 3,5 tony? Sadzby mýta si stanovuje každá krajina osobitne, zväčša na určité obdobie (rok) a ceny sa môžu odvíjať od toho, či mýto prechádza diaľnicou alebo nie. Za nedodržianie týchto pravidiel hrozia vysoké pokuty. My prinášame prehľad poplatkov pre nákladné vozidlá a mýta na diaľniciach Európy.

 

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Slovensko

Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest platné od 1. januára 2019

Kategórie vozidla a počet náprav Emisná trieda EURO 0-II Emisná trieda EURO III, IV Emisná trieda EURO V, VI, EEV
3,5 t - 12 t 0,108 € 0,098 € 0,085 €
12 t a viac - 2 nápravy 0,231 € 0,209 € 0,181 €
12 t a viac - 3 nápravy 0,244 € 0,220 € 0,190 €
12 t a viac - 4 nápravy 0,253 € 0,228 € 0,198 €
12 t a viac - 5 náprav 0,244 € 0,220 € 0,190 €

Zdroj: Stellacentrum.sk

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Česká republika

Sadzby mýta za použitie 1 km spoplatnenej komunikácie sú stanovené Nariadením Vlády ČR č. 240/2014 Zb. Sadzba sa líši podľa počtu náprav a emisnej triedy vozidla. Mýto za použitie konkrétneho úseku je dané násobkom sadzby a dĺžky úseku.

Sadzby mýta /okrem piatku od 15:00 do 20:00 h

 

Počet náprav

Diaľnice a rýchlostné cesty

Cesty I. triedy

Autobusy

emisná trieda Euro 0 - II

2

3,34

1,58

1,38

3

5,70

2,74

 

4+

8,24

3,92

 

emisná trieda Euro III - IV

2

2,82

1,33

1,15

3

4,81

2,31

 

4+

6,97

3,31

 

emisná trieda Euro V

2

1,83

0,87

1,04

3

3,13

1,50

 

4+

4,52

2,15

 

emisná trieda Euro VI, EEV

2

1,67

0,79

0,80

3

2,85

1,37

 

4+

4,12

1,96

 

 

Sadzby mýta /piatok od 15:00 do 20:00 h

 

Počet náprav

Diaľnice a rýchlostné cesty

Cesty I. triedy

Autobusy

emisná trieda Euro 0 - II

2

4,24

2,00

1,38

3

8,10

3,92

 

4+

11,76

5,60

 

emisná trieda Euro III - IV

2

3,58

1,69

1,15

3

6,87

3,31

 

4+

9,94

4,74

 

emisná trieda Euro V

2

2,33

1,10

1,04

3

4,46

2,15

 

4+

6,46

3,07

 

emisná trieda Euro VI, EEV

2

2,12

1,00

0,80

3

4,05

1,96

 

4+

5,88

2,80

 

Zdroj: Stellacentrum.sk

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Maďarsko

Od 1.1.2008 Maďarsko zrušilo "fyzické" diaľničné nálepky, ale vodič sa pri kontrole preukáže dokladom o zaplatení.

Platba za využívanie diaľnic a vybraných hlavných ciest sa okrem "kamenných" predajných miest dá realizovať aj cez internet alebo prostredníctvom SMS.

 

10 dní

1 mesiac

1 rok

národná

župná

D1M*

Motocykle

1 470 HUF

2 500 HUF

 

 

D1

Osobné vozidlá s hmotnosťou do 3,5 t a do 7 sedadiel + prívesný vozík

3 500 HUF

4 780 HUF

42 980 HUF

5000 HUF

D2

Osobné  vozidlá s hmotnosťou do 3,5 t a nad 7 sedadiel a nákladné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 3,5 t

7 000 HUF

9560 HUF

42 980 HUF

10 000 HUF

U

Prívesy kategórie D2 a B2

3 500 HUF

4 780 HUF

42 980 HUF

5000 HUF

B2

Autobusy

15 500 HUF

21 975 HUF

199 975 HUF

20 000 HUF

Zdroj: Stellacentrum.sk

Anketa

Chodíte na pracovné cesty?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Rozpočtový semafor: Slovensko čaká rozpočtová diera cez 7 miliárd eur

1. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

Rozpočtový semafor: Slovensko čaká rozpočtová diera cez 7 miliárd eur

Rada pre rozpočtovú zodpovednosť (RRZ) vo svojom júnovom rozpočtovom semafore prináša znepokojivé správy: deficit verejnej správy na rok 2025 sa odhaduje na viac ako 7 miliárd eur,... celý článok

Uťahovanie opaskov neprináša výsledky. Minister Kamenický potrebuje ďalšiu konsolidáciu

30. 6. 2025 | Redakcia

Uťahovanie opaskov neprináša výsledky. Minister Kamenický potrebuje ďalšiu konsolidáciu

Minister financií Ladislav Kamenický stojí pred výzvou, ktorá môže zmeniť tvár ekonomiky krajiny. S plánovanou sumou opatrení, ktorá by mohla presiahnuť 2,3 miliardy eur, sa očakáva... celý článok

Potreba starostlivosti o nevládnych členov rodiny je jednou z najväčších výziev spoločnosti

24. 6. 2025 | Anna Kubešková

Potreba starostlivosti o nevládnych členov rodiny je jednou z najväčších výziev spoločnosti

Rodina je bezpečný prístav. Pocit bezpečia, ktorý nám rodina poskytuje, však môžu narušiť hádky, medzigeneračné rozpory alebo strach z neschopnosti postarať sa o chorých členov rodiny.... celý článok

Slovákov čaká mimoriadne drahé leto. Inflácia je jedna z najhorších v eurozóne

23. 6. 2025 | Ivana Sladkovská

Slovákov čaká mimoriadne drahé leto. Inflácia je jedna z najhorších v eurozóne

Slovensko sa v máji 2025 opäť ocitlo na nelichotivom treťom mieste v rámci eurozóny, čo sa týka medziročného rastu cien. Harmonizovaná inflácia u nás dosiahla 4,3 %, čo je viac než... celý článok

Slováci patria medzi najpracovitejšie národy v Európe, no dlhé hodiny v práci ešte nič nezaručujú

20. 6. 2025 | Natália Stašíková

Slováci patria medzi najpracovitejšie národy v Európe, no dlhé hodiny v práci ešte nič nezaručujú

Inofest 2025 prinesie do Trnavy kľúčové diskusie o budúcnosti slovenského priemyslu, výzvach digitalizácie, umelej inteligencii a inováciách vo výrobe. Festival spojí odborníkov, firmy... celý článok