Čo všetko prináša nová banková aplikácia George a ako funguje (recenzia)

Roland Regely | rubrika: Článok | 26. 2. 2018
Najväčšia slovenská banka pred nedávnom priniesla novú aplikáciu na správu bankového účtu. Čo všetko dokáže?
Čo všetko prináša nová banková aplikácia George a ako funguje (recenzia)

Zdroj: Shutterstock

„George je nové šikovné bankovanie, ktoré nahradí náš internetbanking,“. Také sú slová hovorkyne Slovenskej sporiteľne, Marty Cesnakovej. Nová mobilná aplikácia bola dostupná už skôr, ako ju oficiálne spustili a stihli ju otestovať tisíce klientov. V podstate neprináša nič revolučné, čo by konkurenčné banky už predtým nemali, no poteší zákazníkov sporiteľne, ktorí už netrpezlivo čakali na nový internetbanking.

Prečo George?

Sporiteľňa pomenovala svoje šikovné bankovanie po prvom autopilotovi, ktorého pred sto rokmi vynašiel letec Lawrence Sperry. Odvtedy veta „Nechaj to na Georgea“ v letectve zľudovela. Inými slovami – George je niečo ako autopilot, ktorý vás bezpečne prevedie elektronickým bankovaním a pracovanie s peniazmi je vďaka nemu prehľadnejšie. 

Čo je vlastne nové

Doposiaľ SLSP ponúkala dve aplikácie: Platby a Účty, pričom ich názvy predurčili k svojmu využitiu a aplikácie boli vzájomné prepojené. George prináša všetko potrebné na jednom mieste a chce to robiť veľmi jednoducho.

Platba cez aplikáciu bude možná aj tradične manuálnym zadaním čísla účtu, ale aj tak, že klient fotoaparátom mobilu naskeduje poštovú poukážku, QR kód na faktúre či celý IBAN z obrazovky alebo papiera. Takúto službu už dlho ponúkajú aplikácie konkurenčných bánk.

Nová aplikácia sporiteľne bude mať aj vlastný adresár, ktorý si pamätá všetky údaje, ktoré človek už raz zadal. Povedzme, že začnete písať meno Peter a číslo účtu sa doplní automaticky.

aplikacie george funkcie

Zvládne aj personalizáciu

V dnešnej dobe internetu sa všetci snažia svoje produkty čo najviac personalizovať zákazníkom. Výnimkou nie je ani George. K menám účtov si môžete pridať fotky ľudí, zmeniť farby, alebo pozadie. Milá funkcia.

  • Ktorá banka má najlepšiu aplikáciu? Pozrite si porovnanie

Chce naučiť ľudí analyzovať svoje peniaze

Cieľom nového internetbankingu je aj poskytnúť klientom klasické služby na novej kvalitatívnej úrovni a postupne im prinášať nové služby.  Postupne sa do George budú integrovať aj moderné analytické služby. Dnes si viete skontrolovať kam všade idú vaše peniaze, koľko percent z nich smeruje do akého odvetvia. V tomto však už dlhé roky kraľuje aplikácia Tatra Banky.

Postupne budú pribúdať pokročilejšie analytické funkcie, ktoré budú používateľovi prehľadnou formou zobrazovať ako narába z financiami a ako hospodári.

Šikovné vyhľadávanie

V aktuálnej verzii je implementované pokročilé sofistikované vyhľadávanie, ktoré sa však používateľovi navonok javí ako veľmi jednoduché. Z vlastnej skúsenosti viete, že nájsť konkrétnu transakciu nie je vždy ľahké. Skúšate zadávať čoraz zložitejšie vyhľadávacie kritériá a filtre a aj tak sa nie vždy dopracujete k uspokojivému výsledku. Naproti tomu v George, podobne ako vo vyhľadávači Google je len jedno pole na zadávanie vyhľadávania. Stačí zadať sumu transakcie ktorú hľadáte, nemusíte si sumu pamätať presne, stačí ju zadať s toleranciou plus – mínus 10 %. Prípadne môžete zadať meno osoby alebo firmy komu ste peniaze prevádzali, obchod v ktorom ste platili, prípadne nejakú frázu z poznámky, ktorú ste napísali pri zadávaní transakcie.

George bez problémom rozumie výrazom typu „minulý týždeň“, „minulý mesiac“, „za posledný rok“ a podobne, takže nemusíte špecifikovať časové obdobie prácnym zadávaním počiatočného a koncového dátumu.

aplikacie george

Záver

Pilotnú verziu aplikácie a internetbankingu z pohľadu užívateľa hodnotíme veľmi príjemne. Oproti predošlým aplikáciam ide o výraznú zmenu k lepšej, farebnejšej, intuitívnejšej a používateľsky užitočnejšej aplikácii. Nejde o niečo revolučné, no v prípade predošlých aplikácie sporiteľne určite ide o revolúciu. Sme zvedaví, aké novinky George prinesie v nasledujúcich mesiacoch a najmä, ako si ho ľudia osvoja.

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Môžu vám zlodeji ukradnúť peniaze z karty cez kabelku či nohavice? Ako je to naozaj

1. 8. 2025 | Ivana Sladkovská

Môžu vám zlodeji ukradnúť peniaze z karty cez kabelku či nohavice? Ako je to naozaj

Na sociálnych sieťach sa množia varovania, že zlodeji prikladajú terminály priamo k vreckám či kabelkám a tak vám strhnú peniaze z bezkontaktnej karty. Je to naozaj možné?

„Doba kešu“ sa nevrátila. Slováci platia kartou čoraz viac, na Pohode až 90 %

29. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

„Doba kešu“ sa nevrátila. Slováci platia kartou čoraz viac, na Pohode až 90 %

Bezhotovostné platby na Slovensku zažívajú rekordný nárast – už 55 % nákupov v kamenných obchodoch prebieha digitálne. Slováci čoraz častejšie platia kartou, mobilom či hodinkami, a... celý článok

Revolut má novinku: nové účty so sadzbou až 2 % a denné pripisovanie úrokov

21. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

Revolut má novinku: nové účty so sadzbou až 2 % a denné pripisovanie úrokov

Globálna finančná aplikácia Revolut prináša Slovákom novinku v podobe sporiacich účtov Instant Access Savings s úrokom až 2 % ročne pre jednotlivcov a 1,75 % pre firmy. Nové účty umožňujú... celý článok

Klienti Slovenskej sporiteľne môžu prísť o prístup k účtom, ak vynechajú dôležitú povinnosť

17. 7. 2025 | Redakcia

Klienti Slovenskej sporiteľne môžu prísť o prístup k účtom, ak vynechajú dôležitú povinnosť

Slovenská sporiteľňa vyzýva svojich klientov na dôležitú aktualizáciu osobných údajov, ktorá je nevyhnutná pre prístup k bankovým službám. V súlade s novým zákonom proti praniu špinavých... celý článok

Sťažovať sa oplatí: Slovenskí klienti bánk a poisťovní získali vyše 300-tisíc eur

9. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

Sťažovať sa oplatí: Slovenskí klienti bánk a poisťovní získali vyše 300-tisíc eur

Národná banka Slovenska rieši každoročne stovky sťažností klientov na banky a poisťovne. V roku 2024 sa podania týkali najmä podvodov, nevyplatených poistiek a falošných investícií,... celý článok