spotrebiteľské správanie

Kupujú Slováci výrobky podľa reklám? Rozhoduje skôr cena produktu

Článok | Roland Regely | 10. 7. 2018

Kupujú Slováci výrobky podľa reklám? Rozhoduje skôr cena produktu
+5

Celebrita v reklame upúta len dve percentá ľudí, cena však skoro polovicu

Svetové krízy v histórii. Stojíme na prahu novej?

Článok | Marek Mittaš | 19. 7. 2022

Svetové krízy v histórii. Stojíme na prahu novej?
+6

Ekonomická situácia vo viacerých oblastiach sveta naznačuje, že aktuálne sa nachádzame na pokraji finančnej krízy. Inflácia prekonala desaťročné maximum a stále rastie. Zvyšovanie cien za potraviny, bývanie či pohonné hmoty núti k zmene spotrebiteľského správania a čerpania z finančných rezerv. Ľudia sa tak kvôli neistote začínajú báť o svoju budúcnosť. História nám však ukazuje, že ekonomické krízy sú pomerne bežným javom.

Predpovedá Labubu finančnú apokalypsu? Nový trend môže naznačovať blížiacu sa krízu

Článok | Ivana Sladkovská | 9. 6. 2025

Predpovedá Labubu finančnú apokalypsu? Nový trend môže naznačovať blížiacu sa krízu
0

Labubu, chlpatá postavička, sa stala nečakaným fenoménom, ktorý fascinuje zberateľov po celom svete. Tento raketový vzostup však môže byť viac než len módnym trendom. Labubu sa spája s tzv. 'Lipstick Effectom', teóriou, ktorá naznačuje, že počas ekonomických kríz ľudia hľadajú malé, dostupné radosti namiesto drahých luxusných produktov. Môže byť Labubu symbolom meniaceho sa spotrebiteľského správania a predzvesťou ekonomických výziev?

Známy reťazec spustil netradičnú súťaž o zlaté tehly

FINMARKET | Redakcia | 4. 12. 2025

Známy reťazec spustil netradičnú súťaž o zlaté tehly
0

Investičná tehlička namiesto klasického zľavového kupónu? Žiaden problém. V čase, keď domácnosti citlivo vnímajú ceny a obchodníci súperia o vernosť zákazníkov, prichádza Lidl s kampaňou Zlaté Vianoce. Tá ponúka výhry vo výške takmer 20-tisíc eur a tvoria ich najmä investičné zlato v podobe štyroch jedno-uncových tehličiek a darčekové poukazy na nákup. Súťaž je naviazaná na aplikáciu Lidl Plus a predstavuje príklad, ako môže potravinový retail využívať fyzické investičné aktíva ako súčasť modernej vernostnej stratégie.

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa

Článok | Barbora Magočová | 24. 2. 2023

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa
+8

Práva spotrebiteľov sa každým rokom posilňujú. V sporoch s podnikateľmi už nemusia ťahať za kratší koniec. U slovenských zákazníkov však stále pretrváva slabé povedomie o možnostiach, ktoré právny poriadok ponúka. Ak na problém nestačíte sami, môže pomôcť niektoré zo spotrebiteľských združení. Kedy sa na ne môžete obrátiť?

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

Článok | Ivana Sladkovská | 28. 11. 2025

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi
0

Vianoce 2025 budú v slovenských domácnostiach opatrnejšie a úspornejšie. Podľa prieskumu agentúry Focus pre PARTNERS plánujú Slováci minúť menej na darčeky, uprednostňujú praktické riešenia, online nákupy a platbu z vlastných peňazí bez pôžičiek. Výdavky na sviatky síce rastú, no prevláda finančná zodpovednosť, plánovanie a snaha nezadlžiť sa. Aké darčeky dominujú a ako sa mení sviatočné správanie Slovákov?