spotrebiteľské správanie

Známy reťazec spustil netradičnú súťaž o zlaté tehly

FINMARKET | Redakcia | 4. 12. 2025

Známy reťazec spustil netradičnú súťaž o zlaté tehly
0

Investičná tehlička namiesto klasického zľavového kupónu? Žiaden problém. V čase, keď domácnosti citlivo vnímajú ceny a obchodníci súperia o vernosť zákazníkov, prichádza Lidl s kampaňou Zlaté Vianoce. Tá ponúka výhry vo výške takmer 20-tisíc eur a tvoria ich najmä investičné zlato v podobe štyroch jedno-uncových tehličiek a darčekové poukazy na nákup. Súťaž je naviazaná na aplikáciu Lidl Plus a predstavuje príklad, ako môže potravinový retail využívať fyzické investičné aktíva ako súčasť modernej vernostnej stratégie.

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

Článok | Ivana Sladkovská | 28. 11. 2025

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi
0

Vianoce 2025 budú v slovenských domácnostiach opatrnejšie a úspornejšie. Podľa prieskumu agentúry Focus pre PARTNERS plánujú Slováci minúť menej na darčeky, uprednostňujú praktické riešenia, online nákupy a platbu z vlastných peňazí bez pôžičiek. Výdavky na sviatky síce rastú, no prevláda finančná zodpovednosť, plánovanie a snaha nezadlžiť sa. Aké darčeky dominujú a ako sa mení sviatočné správanie Slovákov?

Predpovedá Labubu finančnú apokalypsu? Nový trend môže naznačovať blížiacu sa krízu

Článok | Ivana Sladkovská | 9. 6. 2025

Predpovedá Labubu finančnú apokalypsu? Nový trend môže naznačovať blížiacu sa krízu
0

Labubu, chlpatá postavička, sa stala nečakaným fenoménom, ktorý fascinuje zberateľov po celom svete. Tento raketový vzostup však môže byť viac než len módnym trendom. Labubu sa spája s tzv. 'Lipstick Effectom', teóriou, ktorá naznačuje, že počas ekonomických kríz ľudia hľadajú malé, dostupné radosti namiesto drahých luxusných produktov. Môže byť Labubu symbolom meniaceho sa spotrebiteľského správania a predzvesťou ekonomických výziev?

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa

Článok | Barbora Magočová | 24. 2. 2023

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa
+8

Práva spotrebiteľov sa každým rokom posilňujú. V sporoch s podnikateľmi už nemusia ťahať za kratší koniec. U slovenských zákazníkov však stále pretrváva slabé povedomie o možnostiach, ktoré právny poriadok ponúka. Ak na problém nestačíte sami, môže pomôcť niektoré zo spotrebiteľských združení. Kedy sa na ne môžete obrátiť?

Svetové krízy v histórii. Stojíme na prahu novej?

Článok | Marek Mittaš | 19. 7. 2022

Svetové krízy v histórii. Stojíme na prahu novej?
+6

Ekonomická situácia vo viacerých oblastiach sveta naznačuje, že aktuálne sa nachádzame na pokraji finančnej krízy. Inflácia prekonala desaťročné maximum a stále rastie. Zvyšovanie cien za potraviny, bývanie či pohonné hmoty núti k zmene spotrebiteľského správania a čerpania z finančných rezerv. Ľudia sa tak kvôli neistote začínajú báť o svoju budúcnosť. História nám však ukazuje, že ekonomické krízy sú pomerne bežným javom.

Kupujú Slováci výrobky podľa reklám? Rozhoduje skôr cena produktu

Článok | Roland Regely | 10. 7. 2018

Kupujú Slováci výrobky podľa reklám? Rozhoduje skôr cena produktu
+5

Celebrita v reklame upúta len dve percentá ľudí, cena však skoro polovicu