Článok | Barbora Magočová | 24. 2. 2023
![6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa]()
Práva spotrebiteľov sa každým rokom posilňujú. V sporoch s podnikateľmi už nemusia ťahať za kratší koniec. U slovenských zákazníkov však stále pretrváva slabé povedomie o možnostiach, ktoré právny poriadok ponúka. Ak na problém nestačíte sami, môže pomôcť niektoré zo spotrebiteľských združení. Kedy sa na ne môžete obrátiť?
Článok | Marek Mittaš | 19. 7. 2022
![Svetové krízy v histórii. Stojíme na prahu novej?]()
Ekonomická situácia vo viacerých oblastiach sveta naznačuje, že aktuálne sa nachádzame na pokraji finančnej krízy. Inflácia prekonala desaťročné maximum a stále rastie. Zvyšovanie cien za potraviny, bývanie či pohonné hmoty núti k zmene spotrebiteľského správania a čerpania z finančných rezerv. Ľudia sa tak kvôli neistote začínajú báť o svoju budúcnosť. História nám však ukazuje, že ekonomické krízy sú pomerne bežným javom.
Článok | Roland Regely | 10. 7. 2018
![Kupujú Slováci výrobky podľa reklám? Rozhoduje skôr cena produktu]()
Celebrita v reklame upúta len dve percentá ľudí, cena však skoro polovicu
Článok | Ivana Sladkovská | 9. 6. 2025
![Predpovedá Labubu finančnú apokalypsu? Nový trend môže naznačovať blížiacu sa krízu]()
Labubu, chlpatá postavička, sa stala nečakaným fenoménom, ktorý fascinuje zberateľov po celom svete. Tento raketový vzostup však môže byť viac než len módnym trendom. Labubu sa spája s tzv. 'Lipstick Effectom', teóriou, ktorá naznačuje, že počas ekonomických kríz ľudia hľadajú malé, dostupné radosti namiesto drahých luxusných produktov. Môže byť Labubu symbolom meniaceho sa spotrebiteľského správania a predzvesťou ekonomických výziev?