spotrebiteľ

Spotrebiteľ je súčasť a zároveň posledný článok obchodného reťazca. Je to osoba, ktorá tovar alebo služby spotrebúva, respektíve ho nepredáva ďalej. Spravidla je spotrebiteľ najslabší článok, respektíve slabšou stranou obchodného vzťahu.

Tovary reklamovať vieme. Ako ale reklamovať zle poskytnuté služby?

Článok | Barbora Magočová | 24. 6. 2024

Tovary reklamovať vieme. Ako ale reklamovať zle poskytnuté služby?
+1

1. júla tohto roka nadobúda účinnosť veľká novelizácia spotrebiteľského práva. Týka sa aj reklamácií, a to aj v oblasti poskytovania služieb. Ako treba po novom postupovať v prípade zle opraveného auta či sfušovanej stavby? Špeciálne reklamačné pravidlá budú platiť aj voči bankám či dodávateľom energií.

Ako sa vyhnúť problematickým reklamáciám

Článok | Barbora Hodasová | 11. 5. 2015

Ako sa vyhnúť problematickým reklamáciám
0

Nečakaná návšteva obchodnej inšpekcie môže nemilo prekvapiť. Čítajte, ako sa vyhnúť sankciám za nesprávne riešenie reklamácií.

Zabudli ste na splátku úveru? Takto budú môcť veritelia zakročiť proti neplatičom

Článok | Barbora Magočová | 7. 6. 2024

Zabudli ste na splátku úveru? Takto budú môcť veritelia zakročiť proti neplatičom
0

Ministerstvo spravodlivosti predložilo NR SR návrh zákona, ktorý zmení pravidlá predčasného splatenia spotrebiteľských dlhov. Novelizácia má okrem iného zabrániť tomu, aby boli spotrebitelia neprimerane postihovaní kvôli omeškaniu s úhradou nízkych splátok. Zákon bude mať dopady najmä na segment trhu s pôžičkami a úvermi pre nepodnikateľské subjekty; jeho prijatie od nás požaduje EÚ

Vzali ste si úver na IČO? Ako získať výhody, ktoré majú len spotrebitelia?

Článok | Barbora Magočová | 4. 4. 2024

Vzali ste si úver na IČO? Ako získať výhody, ktoré majú len spotrebitelia?
0

Slovenské právne predpisy poskytujú spotrebiteľom pomerne vysokú ochranu. Aj preto sa banky či nebankoví poskytovatelia úverov a pôžičiek často snažia zmluvné dokumenty koncipovať tak, aby z nich v každom prípade vyplynulo, že neboli uzatvorené v spotrebiteľskom režime. Aj zmluvy uzatvorené na „IČO“ ale môžu mať spotrebiteľskú povahu. V akom prípade to je možné?

SOI si posvieti na slovenské obchody novými metódami

Článok | Barbora Magočová | 10. 6. 2024

SOI si posvieti na slovenské obchody novými metódami
+1

V roku 2023 uložila Slovenská obchodná inšpekcia pokuty v celkovej výške 1 911 728 EUR. Rozsiahle kontrolné akcie už avizovala aj na tento rok. Na ktoré oblasti sa chcú inšpektori sústrediť najviac a čo prinesie od 1. 7. 2024 novela zákona, podľa ktorého sa kontroly vykonávajú?

Obľúbená pochúťka Slovákov tento rok zdražie o desiatky percent

Článok | Pavla Adamcová | 23. 4. 2024

Obľúbená pochúťka Slovákov tento rok zdražie o desiatky percent
0

Cena čokolády v obchodoch sa za posledný rok zvýšila už približne o 15 percent. Výraznejší nárast však ešte len príde, zhodujú sa analytici a maloobchodníci. Dôvodom je prudký nárast ceny kakaa na komoditnej burze.

Vláda schválila bič na neplatičov splátok, obchodníkom sa uľaví

Článok | Ivana Sladkovská | 23. 5. 2024

Vláda schválila bič na neplatičov splátok, obchodníkom sa uľaví
0

Vláda schválila novelu Občianskeho zákonníka, ktorá prináša významné zmeny pre neplatičov splátok. Obchodníci budú môcť požadovať úhradu celej dlžnej sumy za presne stanovených podmienok, ktoré zohľadňujú počet omeškaných splátok a ich výšku. Čo to znamená pre spotrebiteľov a ako sa zmení trh?