Slovenská sporiteľňa (SLSP) informuje, že v noci z 21. na 22. novembra 2025 uskutoční rozsiahlu technickú odstávku. Tvrdí, že cieľom je „vylepšovanie bankových služieb“. Banka zároveň uvádza, že počas odstávky bude väčšina jej systémov obmedzená alebo úplne nedostupná. Týka sa to napríklad aj zriaďovania nových účtov.
Klienti si nebudú môcť zriadiť ani meniť produkty cez internetovú stránku banky či prostredníctvom internetbankingu George. Banka sa za komplikácie ospravedlňuje a žiada o pochopenie vzhľadom na technické zásahy, ktoré majú zlepšiť fungovanie jej služieb. Klientom odporúča pripraviť sa na obmedzenia.
Ako budú fungovať karty a bankomaty?
Najzásadnejšie obmedzenia zasiahnu debetné karty, bankomaty, vkladové bankomaty a aj výbery mobilom. Všetky tieto služby budú nedostupné 22. novembra od polnoci do pol druhej v noci. Banka upozorňuje, že v tomto čase môže dôjsť aj k výpadkom pri internetových platbách a mobilných platobných službách, akými sú Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPAY! či Xiaomi Pay.
Klientom odporúča vybrať si potrebnú hotovosť vopred, aby sa vyhli nepríjemným situáciám, keď nebudú môcť platiť elektronicky. Ak hotovosť po skončení odstávky nevyužijú, môžu ju bezplatne vložiť späť na účet cez vkladomat. Na odstávku by sa mali pripraviť najmä tí, ktorí plánujú v nočných hodinách napríklad platiť kartou alebo budú potrebovať hotovosť.
Prehľad odstávky služieb SLSP (21. – 22. november 2025):
| Služba / Systém | Dátum a čas odstávky | Popis obmedzenia |
|---|
| Debetné karty | 22. november 2025, 0:00 – 1:30 | Nebudú fungovať. Môže dochádzať k výpadkom pri internetových a mobilných platbách (Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, SwatchPAY!, Xiaomi Pay). |
| Bankomaty a vkladomaty Slovenskej sporiteľne | 22. november 2025, 0:00 – 1:30 | Bankomaty a vkladomaty budú úplne nedostupné. Vrátane výberu mobilom. |
| Internetbanking George | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Služba nebude funkčná, nebude možné zadávať platby ani kontrolovať účet. |
| Mobilná aplikácia George | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Aplikácia bude nedostupná pre všetky operácie. |
| Databanking | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Systém nebude možné používať. |
| Business24 + mobilná aplikácia | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Firemné bankovníctvo bude mimo prevádzky. |
| MultiCash | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Nebude dostupný. |
| Sporopay | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Platenie cez Sporopay nebude fungovať. |
| SMS služby | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | SMS operácie a služby budú nedostupné. |
| API pre tretie strany (PSD2) | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Služba nebude k dispozícii. |
| Aktívne investičné operácie (nákup, predaj, zmena fondov a akcií) | 22. november 2025, 0:00 – 5:00 | Investičné operácie nebudú dostupné najdlhšie zo všetkých služieb. |
| mToken – podpisovanie operácií | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Nebude možné podpisovať operácie cez mToken. |
| Partner Portal | 21. november 2025, 21:30 – 22. november 2025, 2:00 | Partner Portal bude dočasne úplne odstavený. |
| Zriadenie a zmena produktov cez www.slsp.sk a eBanku v Georgovi | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Nebude možné otvoriť ani meniť účty či iné produkty. |
| Push, SMS a e-mailové notifikácie | 22. november 2025, 0:00 – 3:00 | Upozornenia o platbách a pohyboch na účte budú vypnuté. |
| Elektronické výpisy (PDF, SEPA XML, MT940) | 21. november 2025 (výpis za tento deň) | Výpisy budú doručené s oneskorením. |
Ako budú fungovať online služby SLSP?
Slovenská sporiteľňa dočasne odstaví aj všetky online kanály. Internetbanking George, mobilná aplikácia George, Databanking, Business24 a jeho mobilná verzia, MultiCash, Sporopay, SMS služby či API rozhranie pre tretie strany nebudú dostupné od polnoci do tretej hodiny v noci z piatka na sobotu.
Klienti tak nebudú môcť sledovať stav účtu, zadávať platby ani využívať automatizované firemné nástroje. Výpadok zasiahne aj aktívne investičné operácie. Ide najmä o nákupy, predaje či zmeny fondov a akcií. Tie nebudú fungovať až do piatej hodiny ráno.
Banka informuje aj o výpadku nástroja mTokenu. Ide o službu na podpisovanie operácií. Nebude dostupný od polnoci do tretej hodiny v noci. Všetky potrebné online služby by mali klienti využiť ešte pred odstávkou, alebo si ich naplánovať po obnovení služieb.
Ako bude fungovať zriaďovanie produktov a notifikácií?
Od 21. novembra v čase 21.30 do druhej hodiny v noci 22. novembra bude nedostupný aj takzvaný Partner Portal. Od polnoci do tretej ráno nebude možné zriadiť či meniť produkty a služby cez web banky ani cez eBanku v Georgovi.
Fungovať nebudú ani push notifikácie, SMS a e-mailové upozornenia o obratoch či platbách kartou. Výpadok týchto upozornení bude trvať takisto od polnoci do tretej v noci. Banka upozorňuje aj na oneskorené doručenie elektronických výpisov za 21. november, ktoré prídu klientom neskôr.
Miroslav Homola
Redaktor Peniaze.sk, venuje sa dôchodkom, sociálnym dávkam a rodinným financiám. Ďalšie články autora.