Analýza trhu: Zber, analýza a interpretácia trhových dát s cieľom určiť optimálne ceny produktov a služieb. Sledovanie konkurencie a trhových trendov.
Tvorba cenových stratégií: Vypracovanie a implementácia cenových stratégií na základe analýz trhu a interných cieľov spoločnosti. Pravidelné prehodnocovanie a úprava cien podľa aktuálnych podmienok na trhu.
Cenové kalkulácie: Príprava a spracovanie cenových kalkulácií pre produkty a služby. Spolupráca s ostatnými oddeleniami (napr. výroba, marketing, obchod) pri tvorbe cien.
Reporting a analýzy: Pravidelné vypracovávanie reportov a analýz o cenovej politike, maržiach, ziskovosti produktov a služieb. Identifikácia príležitostí na zvýšenie ziskovosti.
Podpora predaja: Poskytovanie podpory obchodnému tímu pri tvorbe cenových ponúk a kalkulácií pre zákazníkov. Riešenie cenových otázok a dopytov zo strany zákazníkov.
Sledovanie legislatívy: Monitorovanie zmien v legislatíve a predpisoch týkajúcich sa cenotvorby, implementácia týchto zmien do cenových stratégií spoločnosti.