Výhody komplexného logistického riešenia od jedného dodávateľa

PR článok | rubrika: PR článok | 12. 8. 2024
Čím náročnejšia a komplikovanejšia je preprava zásielky, tým viac rastie význam dodávateľa, ktorý dokáže zabezpečiť komplexnú škálu služieb. Spolupráca s takýmto dodávateľom dokáže klientovi zabezpečiť množstvo výhod. Okrem kombinácie viacerých druhov prepravy napríklad aj zníženie nákladov či zvýšenie flexibility v prípade, že dôjde k nepredvídateľnej situácii.
Výhody komplexného logistického riešenia od jedného dodávateľa

Zdroj: Pexels

Komerčná spolupráca

Zverenie komplexného logistického riešenia jednému dodávateľovi prináša niekoľko významných výhod, ktoré môžu výrazne zefektívniť a zjednodušiť vaše podnikanie. V dnešnom článku uvedieme najdôležitejšie z nich, prezradíme, aké online nástroje slúžia zákazníkom na rýchly výpočet ceny prepravy, plánovanie trasy zásielok či následné sledovanie zásielok. Dozviete sa tiež, čo môže zahŕňať komplexné logistické riešenie.

Komplexné logistické riešenie

Jedným z hlavných cieľov zákazníkov v logistike je efektivita. To znamená dopraviť zásielku čo najrýchlejšie, najbezpečnejšie a za čo najlepšiu cenu. Aby to bolo možné zabezpečiť, je spravidla potrebné kombinovať viacero logistických služieb. Čím komplikovanejšia je zásielka, tým väčší význam má využitie služieb prepravcu, ktorý dokáže zabezpečiť celý proces. Obzvlášť pokiaľ sa jedná o prepravu nadštandardných zásielok – ide napríklad o nadrozmerný tovar, nebezpečný či citlivý tovar ako potraviny, sviečky, elektronika, lieky a podobne. Taktiež môže ísť o tovar, pre prepravu ktorého je potrebné zabezpečiť viacero druhov prepravy. Medzi logistické služby patria predovšetkým nasledovné:

Kombinácia rôznych druhov prepráv

Zvýšenie efektivity je možné dosiahnuť využitím viacerých druhov prepravy. Najväčšie spoločnosti disponujú všetkými druhmi prepravy od lodnej cez leteckú a železničnú až po cestnú.

Skladovanie

Skladovanie je neoddeliteľnou súčasťou logistického reťazca a predstavuje všetky činnosti spojené s prijímaním, uskladňovaním, zabezpečovaním a vydávaním tovaru. Jeho cieľom je zabezpečiť, aby bol tovar k dispozícii v správnom čase a v požadovanom množstve pre ďalšie spracovanie alebo dodávku zákazníkovi.

Vybavenie colných náležitostí

Vybavovanie colných náležitostí je komplexný proces, ktorý je nevyhnutný pri preprave tovaru cez hranice. Zahŕňa množstvo administratívnych úkonov a vyžaduje odborné znalosti colných predpisov.

Distribúcia

Distribúcia v logistike predstavuje súbor činností zameraných na efektívny presun tovaru od výrobcu k konečnému spotrebiteľovi. Zahŕňa nielen samotnú dopravu, ale aj skladovanie, manipuláciu s tovarom, riadenie zásob a zabezpečenie dostupnosti produktov na trhu.

Poistenie zásielok

Rozsah poistenia zásielok sa môže líšiť v závislosti od konkrétneho poistného produktu a podmienok zmluvy. Poistenie zásielok môže pokrývať riziká ako napríklad poškodenie, stratu či odcudzenie tovaru.

Porealizačné služby

Porealizačné služby v logistike predstavujú všetky činnosti, ktoré sa vykonávajú po dokončení primárneho logistického procesu, teda po doručení tovaru zákazníkovi. Napríklad:

  • Záručný a pozáručný servis
  • Spätná logistika – zber, vrátenie a likvidácia tovaru
  • Finančné služby – fakturácia, správa pohľadávok
  • Zákaznícka podpora

Výhody jedného dodávateľa

Vybrať si pre realizáciu zásielky jedného dodávateľa, ktorý dokáže komplexne pokryť všetky potrebné služby má množstvo výhod. Medzi najdôležitejšie patria:

  • Zjednodušenie procesov: Všetky logistické činnosti sú zosúladené a optimalizované pod jednou strechou. To vedie k menšiemu počtu kontaktných bodov, menšiemu administratívnemu zaťaženiu a ľahšej kontrole celého procesu.
  • Zvýšenie efektivity: Špecializovaný dodávateľ má k dispozícii odborné znalosti, technológie a zdroje na optimalizáciu každej fázy logistického reťazca. To umožňuje dosiahnuť vyššiu rýchlosť dodávok, nižšie náklady a menšiu chybovosť.
  • Lepšia prehľadnosť: Komplexné riešenie poskytuje jednotný prehľad o všetkých logistických aktivitách. Vďaka tomu máte k dispozícii presné a aktuálne informácie o zásobách, dodávkach a iných relevantných dátach.
  • Zníženie nákladov: Konsolidácia logistických služieb u jedného dodávateľa môže viesť k zníženiu nákladov na dopravu, skladovanie, balenie a iné súvisiace činnosti.
  • Zvýšenie flexibility: Dobrý logistický partner dokáže rýchlo reagovať na zmeny na trhu a prispôsobiť svoje služby vašim aktuálnym potrebám.
  • Zodpovednosť za celý proces: Dodávateľ preberá zodpovednosť za celý logistický reťazec, vrátane prípadných problémov. To vám umožňuje sústrediť sa na svoje kľúčové obchodné aktivity.
  • Inovácie: Logistickí dodávatelia investujú do nových technológií a inovatívnych riešení, ktoré môžu zlepšiť vaše logistické procesy. · Zvýšenie konkurencieschopnosti: Efektívna logistika je kľúčovým faktorom konkurencieschopnosti na dnešnom trhu.

Online služby a aplikácie

Medzi výhody, ktoré dokážu svojim klientom ponúknuť len najsilnejšie globálne spoločnosti, patria tiež online aplikácie a technológie. Ako zákazník Kuehne+Nagel máte k dispozícii platformu seaexplorer. Tá vám umožňuje naplánovať a vybrať si najvhodnejšiu námornú trasu pre vašu zásielku podľa vašich vlastných preferencií. Pre niekoho je prioritou čas prepravy, pre iného náklady na prepravu, vy možno oceníte možnosť vybrať si trasu s vyššou úsporou emisií CO2.

Ďalšou službou, ktorú ponúka Kuehne+Nagel, je online platforma myKN, ktorá umožňuje jednoducho získať cenovú ponuku, objednať prepravu a sledovať zásielky online pre leteckú, námornú aj cestnú prepravu.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Obľúbené témy

preprava

Toto ste už čítali?

Sociálna poisťovňa upozorňuje na nové zmeny: SZČO budú fungovať po novom

22. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Sociálna poisťovňa upozorňuje na nové zmeny: SZČO budú fungovať po novom

Od 1. januára 2026 vstupujú do platnosti zásadné zmeny v sociálnom poistení pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO). Mení sa nielen definícia SZČO, ale aj pravidlá vzniku a zániku... celý článok

Podnikatelia pozor: toto SOI vytýka najčastejšie! Aké pokuty reálne hrozia?

17. 10. 2025 | Barbora Magočová

Podnikatelia pozor: toto SOI vytýka najčastejšie! Aké pokuty reálne hrozia?

Máte nočné mory z nečakanej kontroly zo SOI? Nie ste sami. Slovenská obchodná inšpekcia je neúnavná; s návštevou inšpektorov by mal počítať každý, kto predáva tovar či poskytuje služby... celý článok

Meníte konateľa s.r.o.? Vyhnite sa chybám! Návod v 4 krokoch pre roky 2025 a 2026

16. 10. 2025 | Barbora Magočová

Meníte konateľa s.r.o.? Vyhnite sa chybám! Návod v 4 krokoch pre roky 2025 a 2026

Potrebujete vymeniť konateľa s.r.o.? Ak chcete mať istotu, že na nič dôležité nezabudnete, ste na správnom mieste. Aké dokumenty potrebujete a ktoré úkony budete musieť zvládnuť, aby... celý článok

Ako zrušiť alebo pozastaviť živnosť: návod a povinnosti

15. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Ako zrušiť alebo pozastaviť živnosť: návod a povinnosti

Ukončenie alebo pozastavenie živnosti je dôležitý krok, ktorý so sebou prináša viacero administratívnych povinností. Zistite, aké sú možnosti, čo treba vybaviť na úradoch, aké lehoty... celý článok

Transakčnej dani sa už „šekovou fintou“ nevyhnete. Pošta ju zarezala

13. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Transakčnej dani sa už „šekovou fintou“ nevyhnete. Pošta ju zarezala

Slovenská pošta od októbra výrazne obmedzila možnosť platiť poštové poukazy platobnou kartou, čo ovplyvní tisíce podnikateľov. Nový limit 1 000 eur na jednu transakciu znižuje úspory,... celý článok