Už aj Sociálna poisťovňa má COVID semafor. Pokiaľ môžete, komunikujte s ňou elektronicky

Roland Regely | rubrika: Článok | 13. 10. 2020
Sociálna poisťovňa zverejnila Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Odporúča tiež elektronickú komunikáciu - ak to nie je nutné, vybavte žiadosť inak ako osobne.
Už aj Sociálna poisťovňa má COVID semafor. Pokiaľ môžete, komunikujte s ňou elektronicky

Zdroj: Shutterstock

Sociálna poisťovňa v súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila na svojej webovej stránke prehľadný Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Klienti sa v ňom veľmi rýchlo zorientujú a dozvedia sa, v akom režime funguje pobočka, ktorú chcú kontaktovať. 

Sociálna poisťovňa bude COVID semafor pravidelne aktualizovať, preto sa aktuálne odporúča občanom, aby sa pred plánovanou návštevou pobočky oboznámili s aktuálnou situáciou. Pobočky sú po novom rozdelené do skupín zelená, oranžová a červená a každá skupina funguje v inom režime.

Čo znamená jednotlivé farby COVID semaforu?

Chystáte sa do Sociálnej poisťovne? Najprv si položte otázku, či to neviete vyriešiť aj elektronickou formou. Ak nie, potom sa najnovšie musíte riadiť COVID semaforom, resp. tým, v akej farbe sa aktuálne poisťovňa nachádza.

  • Zelené pobočky – fungujú pre verejnosť v štandardnom režime otváracích hodín za dodržiavania prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení.
  • Oranžové pobočky – fungujú v sprísnenom COVID-19 režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky.
  • Červené pobočky – fungujú v prísnom Covid režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky. Úradné hodiny „červenej pobočky“ sú pre klientov upravené denne od 8.00 do 11.00 h s výnimkou stredy, kedy je pobočka otvorená od 13.00 do 16.00 h. Vzhľadom na aktuálnu situáciu môže dôjsť aj k uzatvoreniu pobočky alebo pracoviska Sociálnej poisťovne.
 

Neberú už hotovosť, nesmú tam rodičia s deťmi

Všetky pobočky a vysunuté pracoviská Sociálnej poisťovne v čase pandémie fungujú za prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení - to znamená, že každý občan vstupujúci do priestorov Sociálnej poisťovne musí nosiť v interiéri rúško, využiť dezinfekciu a tiež uplatňovať dostatočný odstup od ostatných. 

V pobočkách po novom platí zákaz vstupu rodičov s deťmi a zákaz súkromných návštev. Pokladnice tie nepreberajú hotovosť. Sociálna poisťovňa odporúča klientom, aby úhrady vykonávali formou bezhotovostného prevodu.

Mnohé veci vybavíte aj elektronicky

Sociálna poisťovňa odporúča vo všetkých prípadoch, kedy je to možné, uprednostniť kontakt s pobočkami Sociálnej poisťovne prostredníctvom e-mailu, e-schránky, pošty alebo telefonicky.

Medzi najčastejšie návštevy aktuálne patrí žiadosť o pandemické ošetrovné. Sociálna poisťovňa aj pri tejto príležitosti upozornila, aby občania využívali predovšetkým elektronickú formu komunikácie. Táto cesta urýchli spracovanie ich žiadosti v Sociálnej poisťovni, čo je dôležité najmä v čase pandémie, keď sú zamestnanci SP maximálne vyťažení a poistenci očakávajú vyplatenie dávky čo najskôr. 

Ako žiadať o ošetrovné rýchlo a jednoducho?

O pandemické ošetrovné žiadate vyplnením žiadosti. Ten, kto nemá aktivovanú elektronickú schránku (na Slovensko.sk), ale má mobilný telefón, na ktorý môže byť zaslaná SMS notifikácia, využije tento formulár – Žiadosť o ošetrovné (počas krízovej situácie). Na záver do formulára doplní overovací kód z SMS a formulár jednoducho odošle do SP. 

Na konci mesiaca poistenec vyplní a zašle do Sociálnej poisťovne čestné vyhlásenie (pre vyplatenie ošetrovného je dôležitá informáciu o počte dní, počas ktorých ošetroval člena rodiny). Aj toto vyhlásenie je najlepšie vyplniť a zaslať elektronicky – nájdete ho tu: Čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné (počas krízovej situácie)

Pre tých poistencov, ktorí majú zriadenú elektronickú schránku na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk, je elektronická komunikácia so Sociálnou poisťovňou už dávnejšie samozrejmosťou. Tí sa prihlásia pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom (elektronickou identifikačnou kartou eID) tu – Žiadosť o ošetrovné (počas krízovej situácie). Na tomto portáli nájdu aj Čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné. Po vyplnení a odoslaní budú formuláre automaticky doručené do elektronickej schránky Sociálnej poisťovne.

Oba spôsoby zaslania elektronického webového formulára sú dostupné aj cez portál elektronických služieb Sociálnej poisťovne tu: e-Formuláre – Žiadosť o pandemické ošetrovné

Klient si len vyberie, či sa chce prihlásiť s elektronickým občianskym preukazom (Prihlásenie s eID) alebo bez neho (Prihlásenie bez eID). 

Takto môžete o ošetrovné žiadať z pohodlia svojho domova, ušetriť si čas i energiu a získať dávku čo najskôr.

Anketa

Čerpali ste už nejaké dávky?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+2
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Dôchodkový vek pre ročník 1967: Čo sa mení od júla 2025 a na čo si dať pozor

1. 8. 2025 | Redakcia

Dôchodkový vek pre ročník 1967: Čo sa mení od júla 2025 a na čo si dať pozor

Od 1. júla 2025 sa mení dôchodkový vek pre poistencov narodených v roku 1967 – po novom je stanovený na 64 rokov a jeden mesiac. Nová legislatíva opäť nadväzuje dôchodkový vek na strednú... celý článok

Tisícky slovenských dôchodcov má odteraz viac peňazí: Môže za to nenápadná zmena

31. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

Tisícky slovenských dôchodcov má odteraz viac peňazí: Môže za to nenápadná zmena

Zvýšenie životného minima od 1. júla 2025 prinieslo pozitívnu zmenu pre približne 19-tisíc dôchodcov – Sociálna poisťovňa im automaticky znížila exekučné zrážky z dôchodku, vďaka čomu... celý článok

Predčasný dôchodok a „vrátené percentá“? Mýtus, ktorému mnohí veria

31. 7. 2025 | Natália Stašíková

Predčasný dôchodok a „vrátené percentá“? Mýtus, ktorému mnohí veria

Predčasný dôchodok môže byť lákavým riešením pre tých, ktorí chcú ukončiť kariéru skôr. Mnohí si však myslia, že po dosiahnutí dôchodkového veku im Sociálna poisťovňa automaticky zvýši... celý článok

Výpis o dôchodku bude vyzerať inak: Čo všetko sa mení

30. 7. 2025 | Ivana Sladkovská

Výpis o dôchodku bude vyzerať inak: Čo všetko sa mení

Od januára 2026 sa mení spôsob, akým budú sporitelia v druhom pilieri dostávať výpisy o dôchodku – pribudnú tri scenáre vývoja dôchodku, realistickejšie prognózy a možnosť elektronického... celý článok

II. pilier má 177-tisíc nových sporiteľov, tisíce z nich využili možnosť odchodu

28. 7. 2025 | Redakcia

II. pilier má 177-tisíc nových sporiteľov, tisíce z nich využili možnosť odchodu

Od mája 2023 vstupuje každý nový poistenec automaticky do II. dôchodkového piliera. Za dva roky sa to dotklo takmer 177-tisíc ľudí, prevažne študentov a mladých zamestnancov. Väčšina... celý článok