Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Roland Regely | rubrika: Článok | 24. 4. 2020
Kontaktujte čo najskôr banku, avšak telefonát na zákaznícku linku nie je považovaný za reklamáciu.
Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Zdroj: Shutterstock

Ak dnes potrebujete hotovosť, môžete ju vybrať priamo v banke alebo z bankomatu. A keďže v banke sú hotovostné operácie často spoplatnené, bankomat vašej banky je jedinou bezplatnou možnosťou, ako sa k svojim peniazom fyzicky dostať. Vo väčšine prípadov bankomaty fungujú bez problémov, sem-tam sa však môže vyskytnúť situácia, kedy vám bankomat nevydá peniaze, prípadne zhltne bankomatovú kartu. Ako v takej situácii postupovať? 

Bankomat nemá dostatok hotovosti 

Ak bankomat nemá požadovanú čiastku v hotovosti, jednoducho vám ju nevydá. Upozorní vás na to a ponúkne na výber inú maximálnu čiastku k výberu. V tomto prípade sa nestáva, že banka strhne peniaze z účtu a nevydá hotovosť.

Rovnaký prípad je, ak vyberáte peniaze cez mobil, ale bankomat vám ich nevie vydať. Mobilná aplikácia vás upozorní na to, že peniaze neboli stiahnuté z účtu. Môže sa stať, že uvedená čiastka na chvíľu odíde z účtu, hneď na to sa však vráti. Pri mobilnej aplikácii vidíte aktuálny stav bezprostredne po prihlásení a vidíte aj transakcie, ktoré prebehli/neprebehli.

 

Bankomat nevydal peniaze, kartu však áno

Problém nastáva vo chvíli, keď žiadate o výber hotovosti, banka vám uvedenú čiastku stiahne z účtu, avšak peniaze z bankomatu nevyšli. V takej chvíli treba bezodkladne kontaktovať banku. Ide o závažnú poruchu bankomatu a treba ju nahlásiť. 

1. Zavolajte na zákaznícky servis banky, prípadne na číslo na bankomate

2. Navštívte pobočku svojej banky

3. Vypíšte žiadosť o reklamáciu transakcie

4. Informujte sa, koľko potrvá jej vybavenie (v rámci Slovenska je to 30 dní, v zahraničí to trvá dlhšie)

Prvým krokom k úspešnému návratu peňazí je reklamácia. Čo teda treba spraviť? Na bankomatoch vždy uvedený kontakt na zákaznícku linku prevádzkovateľa bankomatu, ktorú môže bezprostredne po takejto situácii kontaktovať. Tam nahlásite situáciu, ktorú vám spôsobil bankomat. Reklamovať však nemožno prostredníctvom zákazníckej linky - mali by ste tak urobiť oficiálne na pobočke, prípadne poštou. Ak zavoláte na zákaznícku linku, takýto hovor má len informatívny charakter. Banka na základe podnetu prešetrí sporný výber a o výsledku šetrenia klienta informuje. 

Je rozdiel ak ide o bankomat inej banky?

Vyberáte z bankomatu vlastnej či inej banky? Rozhodujúce je to, kde je vaša platobná karta vydaná, v akej banke. Následne je potrebné aby klient navštívil najbližšiu pobočku banky vydavateľa karty a podal písomnú žiadosť o reklamáciu danej transakcie.

Trvá to aj 30 dní

V rámci Slovenska tento proces vrátenie peňazí môže trvať zo zákona aj 30 dní, tak sa na to pripravte. Dĺžka procesu závisí aj od toho, v akej lokalite sa bankomat nachádza a či hotovosť nevydal bankomat vašej banky alebo inej bankovej inštitúcie. 

Nepríjemné to môže byť najmä v období pred sviatkami, kedy ľudia nakupujú viac ako zvyčajne, frekvencia míňania prostriedkov sa zvyšujú a potrebujú tiež viac hotovosti, ako inokedy.

Ak sa vám takáto situácia stane v zahraničí, nie je to neriešiteľné. Opäť kontaktujte svoju banku. V prípade reklamácie výberu v zahraničí môže byť lehota dlhšia ako 30 dní, nakoľko tieto spory sa riadia pravidlami medzinárodných kartových spoločností.

Čo ak to trvá príliš dlho?

V zložitých prípadoch môže vrátenie peňazí trvať aj mesiace. Vo všeobecných obchodných podmienkach jednotlivých bánk môže byť uvedené, že v niektorých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená maximálne na 6 mesiacov.

Každopádne, ak sa vám postup banky nezdá a myslíte si, že to trvá príliš dlho, môžete žiadať vysvetlenie oficiálnou cestou. Ak zašlete oficiálny list, banka sa ním musí zaoberať a informovať vás. V opačnom prípade by ste nevhodnú komunikáciu mohli použiť pri potenciálnom napadnutí na súde.

Anketa

Vkladáte hotovosť cez bankomat?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+2
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Kde uložiť peniaze? Toto sú na Slovensku najlepšie termínované vklady a sporiace účty

28. 10. 2025 | Redakcia

Kde uložiť peniaze? Toto sú na Slovensku najlepšie termínované vklady a sporiace účty

Zaujíma vás, kde aktuálne najlepšie zhodnotíte svoje úspory? Prinášame prehľad najvýhodnejších sporiacich účtov a termínovaných vkladov na Slovensku podľa októbrového rebríčka 2025.... celý článok

Bude platba kartou povinná? Môžu mi odmietnuť hotovosť? Otázky a odpovede

27. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Bude platba kartou povinná? Môžu mi odmietnuť hotovosť? Otázky a odpovede

Platiť kartou alebo mobilom by malo byť samozrejmosťou a už v budúcom roku to bude aj zákonom stanovená povinnosť. Mnohí Slováci sa boja, že prídu o možnosť platiť hotovosťou a obchodníci... celý článok

Revolut má na Slovensku už 500 000 zákazníkov. Chce byť pre nich hlavnou bankou

23. 10. 2025 | Redakcia

Revolut má na Slovensku už 500 000 zákazníkov. Chce byť pre nich hlavnou bankou

Revolut prekročil pol milióna používateľov na Slovensku, stal sa najsťahovanejšou finančnou aplikáciou a mení sa na denný účet pre domácnosti.

Pol milióna eur. NBS potrestala známu banku historickou pokutou

15. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Pol milióna eur. NBS potrestala známu banku historickou pokutou

Prima banka musí zaplatiť 500-tisíc eur za opakované porušovanie zákona o ochrane spotrebiteľa. NBS jej vytkla zavádzajúcu reklamu na sporiace účty, ktorú už predtým zakázala. Ide o... celý článok

Karta či hotovosť? Platba cash je pre Slovákov prežitok, ukázal prieskum

7. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Karta či hotovosť? Platba cash je pre Slovákov prežitok, ukázal prieskum

Slováci síce stále platia hotovosťou, no jej význam rýchlo klesá – prieskum Payments Europe 2025 ukázal, že hotovosť využíva až 93 % spotrebiteľov, no väčšina obchodníkov aj zákazníkov... celý článok