Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Roland Regely | rubrika: Článok | 24. 4. 2020
Kontaktujte čo najskôr banku, avšak telefonát na zákaznícku linku nie je považovaný za reklamáciu.
Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Zdroj: Shutterstock

Ak dnes potrebujete hotovosť, môžete ju vybrať priamo v banke alebo z bankomatu. A keďže v banke sú hotovostné operácie často spoplatnené, bankomat vašej banky je jedinou bezplatnou možnosťou, ako sa k svojim peniazom fyzicky dostať. Vo väčšine prípadov bankomaty fungujú bez problémov, sem-tam sa však môže vyskytnúť situácia, kedy vám bankomat nevydá peniaze, prípadne zhltne bankomatovú kartu. Ako v takej situácii postupovať? 

Bankomat nemá dostatok hotovosti 

Ak bankomat nemá požadovanú čiastku v hotovosti, jednoducho vám ju nevydá. Upozorní vás na to a ponúkne na výber inú maximálnu čiastku k výberu. V tomto prípade sa nestáva, že banka strhne peniaze z účtu a nevydá hotovosť.

Rovnaký prípad je, ak vyberáte peniaze cez mobil, ale bankomat vám ich nevie vydať. Mobilná aplikácia vás upozorní na to, že peniaze neboli stiahnuté z účtu. Môže sa stať, že uvedená čiastka na chvíľu odíde z účtu, hneď na to sa však vráti. Pri mobilnej aplikácii vidíte aktuálny stav bezprostredne po prihlásení a vidíte aj transakcie, ktoré prebehli/neprebehli.

 

Bankomat nevydal peniaze, kartu však áno

Problém nastáva vo chvíli, keď žiadate o výber hotovosti, banka vám uvedenú čiastku stiahne z účtu, avšak peniaze z bankomatu nevyšli. V takej chvíli treba bezodkladne kontaktovať banku. Ide o závažnú poruchu bankomatu a treba ju nahlásiť. 

1. Zavolajte na zákaznícky servis banky, prípadne na číslo na bankomate

2. Navštívte pobočku svojej banky

3. Vypíšte žiadosť o reklamáciu transakcie

4. Informujte sa, koľko potrvá jej vybavenie (v rámci Slovenska je to 30 dní, v zahraničí to trvá dlhšie)

Prvým krokom k úspešnému návratu peňazí je reklamácia. Čo teda treba spraviť? Na bankomatoch vždy uvedený kontakt na zákaznícku linku prevádzkovateľa bankomatu, ktorú môže bezprostredne po takejto situácii kontaktovať. Tam nahlásite situáciu, ktorú vám spôsobil bankomat. Reklamovať však nemožno prostredníctvom zákazníckej linky - mali by ste tak urobiť oficiálne na pobočke, prípadne poštou. Ak zavoláte na zákaznícku linku, takýto hovor má len informatívny charakter. Banka na základe podnetu prešetrí sporný výber a o výsledku šetrenia klienta informuje. 

Je rozdiel ak ide o bankomat inej banky?

Vyberáte z bankomatu vlastnej či inej banky? Rozhodujúce je to, kde je vaša platobná karta vydaná, v akej banke. Následne je potrebné aby klient navštívil najbližšiu pobočku banky vydavateľa karty a podal písomnú žiadosť o reklamáciu danej transakcie.

Trvá to aj 30 dní

V rámci Slovenska tento proces vrátenie peňazí môže trvať zo zákona aj 30 dní, tak sa na to pripravte. Dĺžka procesu závisí aj od toho, v akej lokalite sa bankomat nachádza a či hotovosť nevydal bankomat vašej banky alebo inej bankovej inštitúcie. 

Nepríjemné to môže byť najmä v období pred sviatkami, kedy ľudia nakupujú viac ako zvyčajne, frekvencia míňania prostriedkov sa zvyšujú a potrebujú tiež viac hotovosti, ako inokedy.

Ak sa vám takáto situácia stane v zahraničí, nie je to neriešiteľné. Opäť kontaktujte svoju banku. V prípade reklamácie výberu v zahraničí môže byť lehota dlhšia ako 30 dní, nakoľko tieto spory sa riadia pravidlami medzinárodných kartových spoločností.

Čo ak to trvá príliš dlho?

V zložitých prípadoch môže vrátenie peňazí trvať aj mesiace. Vo všeobecných obchodných podmienkach jednotlivých bánk môže byť uvedené, že v niektorých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená maximálne na 6 mesiacov.

Každopádne, ak sa vám postup banky nezdá a myslíte si, že to trvá príliš dlho, môžete žiadať vysvetlenie oficiálnou cestou. Ak zašlete oficiálny list, banka sa ním musí zaoberať a informovať vás. V opačnom prípade by ste nevhodnú komunikáciu mohli použiť pri potenciálnom napadnutí na súde.

Anketa

Vkladáte hotovosť cez bankomat?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+2
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Platenie kartou cez internet bezpečnejšie: Slovenská banka sa pridáva ku Click to Pay

15. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Platenie kartou cez internet bezpečnejšie: Slovenská banka sa pridáva ku Click to Pay

UniCredit Bank prináša novú službu Click to Pay, ktorá umožňuje rýchle, bezpečné a pohodlné online platby bez zadávania údajov z platobnej karty. Klienti si môžu uložiť všetky svoje... celý článok

Populárna slovenská banka stopne okamžité platby

27. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Populárna slovenská banka stopne okamžité platby

Banka mBank upozorňuje na plánovanú odstávku okamžitých platieb, ktorá prebehne 30. novembra 2025 od 00:30 do 04:30. Počas tohto času nebude možné posielať ani prijímať okamžité prevody,... celý článok

Najväčšia banka chystá rozsiahlu odstávku. Karty aj bankomaty sa vypnú

21. 11. 2025 | Miroslav Homola

Najväčšia banka chystá rozsiahlu odstávku. Karty aj bankomaty sa vypnú

Slovenská sporiteľňa upozorňuje klientov na plánovanú technickú odstávku, ktorá zasiahne väčšinu bankových služieb. Od piatka večera do sobotného rána budú postupne nedostupné karty,... celý článok

Čo ak skolabujú platby? Centrálna banka radí, koľko hotovosti mať doma

18. 11. 2025 | Miroslav Homola

Čo ak skolabujú platby? Centrálna banka radí, koľko hotovosti mať doma

Bezhotovostné platby sú rýchle a pohodlné, no odborníci pripomínajú, že nemusia fungovať vždy. Stačí výpadok siete, kyberútok či technická chyba a mnohí ľudia zostanú bez možnosti zaplatiť.... celý článok

Končí doba kešu aj kariet: Najväčšia slovenská banka chce, aby klienti prešli na platby mobilom

3. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Končí doba kešu aj kariet: Najväčšia slovenská banka chce, aby klienti prešli na platby mobilom

Slovenská sporiteľňa chce motivovať svojich klientov k prechodu na digitálne peňaženky a virtuálne karty, ktoré ponúkajú vyššiu bezpečnosť, komfort pri platbách aj možnosť získať účet... celý článok