Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Roland Regely | rubrika: Článok | 2. 10. 2018
Klasické vybavovanie pôžičky v kamennej pobočke banky ide postupne do úzadia na úkor požičiavania si peňazí online.
Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Zdroj: Shutterstock

Deväť z desiatich Slovákov už má osobnú skúsenosť s nejakou hotovostnou pôžičkou. Klasické vybavovanie pôžičky v kamennej pobočke banky ide postupne do úzadia na úkor požičiavania si peňazí online. Kým možnosť dohodnúť si pôžičku na pobočke je dôležitá pre zhruba 50 percent ľudí, príležitosť vybaviť to online je podstatná až pre vyše 80 percent opýtaných. Keď si Slováci naposledy brali pôžičku, najdôležitejšou informáciou pre nich bolo to, koľko celkovo zaplatia a či peniaze dostanú bez poplatku za ich poskytnutie. Veľmi veľkú dôležitosť pripisovali aj parametrom týkajúcich sa výšky mesačnej splátky, úrokovej sadzby, ako aj otázkam predčasného splatenia úveru. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Home Credit.

Slováci čoraz viac preferujú pôžičky online

Väčšina Slovákov si už v minulosti požičala nejaké peniaze, napríklad na rekonštrukciu nehnuteľnosti, kúpu auta, drahšieho elektrospotrebiča, nábytku, počítača či športových potrieb. Prieskum spoločnosti Home Credit ukázal, že prakticky len jeden z desiatich dospelých ľudí na Slovensku nemá osobnú skúsenosť s nejakou hotovostnou pôžičkou.

„Kým kedysi bolo pre Slovákov samozrejmosťou isť si akúkoľvek pôžičku osobne vybaviť na pobočku banky alebo nebankovej spoločnosti, v súčasnosti ľudia čoraz viac začínajú preferovať online produkty aj v tejto oblasti. Zatiaľ  čo možnosť dohodnúť si pôžičku na pobočke je dôležitá pre 55 percent opýtaných, príležitosť vybaviť to celé online je podstatná až pre 83 percent respondentov,“ hovorí manažér zákazníckej spokojnosti spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Koľko celkovo zaplatím a bude to po bez poplatku? 

Keď si Slovák berie nejakú pôžičku, bez ohľadu na to, či to rieši na pobočke alebo online, podľa čoho sa rozhoduje? Pre 78 percent ľudí je najdôležitejším parametrom to, koľko celkovo zaplatia a pre rovnaký počet ľudí je to aj informácia, či peniaze dostanú bez poplatku za ich poskytnutie. Tri štvrtiny respondentov považujú za veľmi dôležité údaje týkajúce sa predčasného splatenia a mimoriadnych splátok. Pre siedmych z desiatich sú kľúčovými faktormi úroková sadzba a výška mesačnej splátky.

Na druhej strane, len tretina Slovákov považuje za veľmi dôležité informácie o poistení pôžičky. „Pri výbere konkrétnej pôžičky sa treba rozhodovať zodpovedne a brať do úvahy čo najviac parametrov. Na trhu je totiž obrovské množstvo produktov s diametrálne odlišnými podmienkami. Existujú aj úvery, ktoré sú pre ľudí plne flexibilné a dokážu sa prispôsobiť ich životnej situácii. Napríklad, môžu splácať koľko chcú, stačí posielať mesačne aspoň minimálnu splátku, celý úver splatiť bez akýchkoľvek pokút alebo trebárs raz do roka si môžu svoju splátku bezplatne odložiť,“ približuje Miroslav Zborovský.

Férovosť pri úveroch sa vypláca aj finančným inštitúciám

Dnes sa často hovorí o tom, že finančné inštitúcie si dávajú záležať na tom, aby ľuďom sprostredkovali čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť. Svoju skúsenosť s poslednou hotovostnou pôžičkou zhodnotilo ako vynikajúcu 40 percent ľudí. Naopak, za úplne nedostatočnú ju označili 3 percentá respondentov. „Z vyjadrení opýtaných vyplynulo, že na celkovú spokojnosť v oblasti poskytovania pôžičiek malo najväčší vplyv to, keď ľudia dostali úver za férovú cenu a taktiež si veľmi cenili zrozumiteľné a dostatočné informácie k úveru. Rovnako oceňovali aj možnosť ľahko doplatiť alebo zrušiť úver a taktiež veľmi vysoko hodnotili solídne jednanie v prípade problémov so splácaním,“ dopĺňa M. Zborovský.

Na druhej strane, na zákaznícku spokojnosť majú len minimálny vplyv aktivity zo strany bánk, akými sú trebárs zasielanie noviniek, blahoželania k sviatkom, súťaže pre zákazníkov či komunikácia s nimi na sociálnych sieťach.

Čo si o banke myslia zákazníci? Stačí zájsť na Facebook

V prípade negatívnej zákazníckej skúsenosti sú práve sociálne siete najčastejším spôsobom, ako nespokojní zákazníci zverejňujú svoje zlé skúsenosti. Kým oficiálnym listom alebo mejlom konkrétnemu poskytovateľovi úveru reaguje pätina nespokojných klientov, na sociálnych sieťach publikuje svoje kritické komentáre až štvrtina sklamaných ľudí.    

Pozn. Redakcie: Prieskum sa realizoval od 18. do 24. mája 2018 metódou CAWI, na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 400 respondentov, vo veku 18 – 60 rokov.   

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Investujte so Saxo lacnejšie

Zistite viac

Využite nižšie poplatky za US akcie - 0,08 %, min. 1 USD, s menovou konverziou 0,25 % a bez minimálneho vkladu.

Advertisement

Daňové priznanie v predĺženom termine online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur. Pre našich čitateľov exkluzívna zľava 10%.

DníHodínMinútSekúnd
Nechcem sa stresovaťZľavový kód: PENIAZE10

Ak chcete riešiť dane po starom, máme pre vás inteligentné formuláre.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Trh s nehnuteľnosťami hlási novinky: Čo sa mení?

11. 4. 2024 | Redakcia

Trh s nehnuteľnosťami hlási novinky: Čo sa mení?

Ceny nehnuteľností sa znižujú. Z maxím, na ktoré sa vyšplhali koncom roka 2022, klesali počas celého minulého roka. Aj keď sú ceny za byty čoraz nižšie, prasknutie realitnej bubliny... celý článok

Máte natankované? Ceny benzínu a nafty pôjdu nahor

2. 4. 2024 | Marek Mittaš

Máte natankované? Ceny benzínu a nafty pôjdu nahor

Na rozdiel od roku 2022, keď sa ceny pohonných hmôt výrazne menili, si v posledných mesiacoch udržali konštantnú hodnotu. Najnovšie informácie zo sveta a z finančných trhov však naznačujú,... celý článok

Kto vyhrá voľby podľa stávkových kancelárií a prieskumov?

31. 3. 2024 | PR článok

Kto vyhrá voľby podľa stávkových kancelárií a prieskumov?

Druhé kolo prezidentských volieb sa nezadržateľne blíži a už čoskoro sa dozvieme meno nástupcu Zuzany Čaputovej v prezidentskom úrade. O tom, ako sú rozdané karty, nás tradične informujú... celý článok

Služby katastra budú drahšie: Čo sa oplatí stihnúť do apríla?

28. 3. 2024 | Marek Mittaš

Služby katastra budú drahšie: Čo sa oplatí stihnúť do apríla?

Minulý rok vláda informovala o tom, že v štátnom rozpočte chýbajú peniaze. Tento problém vyriešila tzv. konsolidačným balíčkom, ktorého súčasťou boli rôzne zmeny. Niektoré z nich začali... celý článok

Najbohatší ľudia v roku 2023

21. 3. 2024 | Marek Mittaš

Najbohatší ľudia v roku 2023

Rebríček najbohatších ľudí za rok 2023 príliš neprekvapil. Prvú desiatku obsadili stálice ako Elon Musk, Jeff Bezos či Warren Buffett, pričom úplne prvé miesto si uchmatol Francúz Bernard... celý článok