Nepáčila sa vám dovolenka? Môžete ju reklamovať

Redakcia | rubrika: Článok | 26. 6. 2018
Stalo sa vám, že cestovná kancelária nezaistila kvalitu služieb, ktoré ste si objednali v cestovnej zmluve? V tom prípade máte možnosť podať reklamáciu a získať finančnú kompenzáciu za nedoržanie záväzkov.
Nepáčila sa vám dovolenka? Môžete ju reklamovať

Zdroj: Shutterstock

Dovolenková sezóna je v plnom prúde. Kým mnohí nadšení dovolenkári cestujú na vlastnú päsť, ešte stále sa nájde množstvo cestovateľov, ktorí spoliehajú na služby a komfort, ktoré im ponúkne cestovná kancelária. Nie vždy však dovolenka zakúpená prostredníctvom cestovej kancelárie splní očakávania. Zažili ste aj vy na dovolenke nepríjemný šok v podobe nevyhovujúceho ubytovania či stravy?

Za pokazený zážitok z dovolenky môžete získať aspoň čiastočnú kompenzáciu, a to podaním písomnej reklamácie zájazdu. Zisťovali sme, ako na to. 

Cestovná zmluva

Cestovná kancelária s vami pred odcestovaním uzatvorí cestovnú zmluvu. Okrem vymedzenia zmluvných strán by tiež mala zmluva obsahovať vymedzenie zakúpeného zájazdu:

  • termín zájazdu, 
  • druh ubytovania, 
  • názov ubytovacieho zariadenia,
  • rozsah stravovania,
  • typ dopravy
  • a iné. 

Cestovná kancelária v prípade porušenia záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej cestovnej zmluvy zodpovedá, a to bez ohľadu na to, či ich má splniť sama alebo jeden z jej dodávateľov, napríklad poskytovateľ ubytovania. Cestujúci si môže uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby ihneď na mieste, napríklad na hotelovej recepcii, manažmentu hotela alebo u zástupcu cestovnej kancelárie – delegáta.

O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam, avšak pozor, tento písomný záznam ešte nie je považovaný za reklamáciu. Poskytovateľ služby je následne povinný vyvinúť maximálne úsilie na odstránenie nedostatkov. Na mieste.

TIP: Rady a tipy na rodinné výlety cez letné prázdniny

Ako reklamovať pokazenú dovolenku

Písomná reklamácia

Ak cestovateľ nebude úspešný  alebo bude problém aj naďalej pretrvávať, po návrate z dovolenky má možnosť podať cestovnej kancelárii písomnú reklamáciu zájazdu, čím za pokazený zážitok alebo znížený komfort či kvalitu služieb môže získať aspoň čiastočnú kompenzáciu.

Sťažnosť by mala byť podaná najneskôr do 90 dní odo dňa návratu z dovolenky, a to podaním písomnej reklamácie.

Pozor, po uplynutí trojmesačnej lehoty právo na podanie reklamácie zaniká.

Na podloženie tvrdení je vždy vhodné priložiť fotografie daného problému, písomný záznam o reklamácii podanej na mieste, pomôcť môžu aj výpovede svedkov. V prípade, že je reklamácia oprávnená, vzniká nárok na poskytnutie aspoň čiastočnej kompenzácie.

Reklamácie cestovných služieb sa vybavujú najčastejšie poskytnutím zľavy z celkovej ceny zájazdu. Jej výška závisí na tom, čo všetko v skutočnosti nezodpovedalo ponuke cestovnej kancelárie alebo agentúry. Cestovná kancelária má na vybavenie reklamácie 30 dní odo dňa jej doručenia.

Opätovná reklamácia

Ak nie ste s vybavením reklamácie spokojní, opätovne sa odvolajte proti prvotnému vybaveniu reklamácie. Pokiaľ ani potom nebudete spokojní a budete presvedčení o oprávnenosti vášho nároku, potom ostáva ešte možnosť riešiť túto záležitosť žalobou na súde.

Potraviny aj úroveň služieb sa v jednotlivých krajinách líšia

Služby štvorhviezdičkového hotela, na ktoré ste zvyknutí na Slovensku, nemusia zodpovedať úrovni služieb štvorhviezdičkového hotela v zahraničnej destinácii.

Týka sa to aj kvality, množstva alebo spôsobu servírovania stravy.

Predpokladať, že strava bude rovnako pestrá, bohatá a kvalitná v rôznych destináciach, nie je možné. Je preto veľmi vhodné informovať sa v cestovnej kancelárii, aké služby konkrétny hotel ponúka a aká je ich úroveň, poprípade si zistiť ďalšie užitočné informácie.

V dnešnej dobe je tiež možné využiť veľmi obľúbené a veľmi rozšírené internetové recenzie hotelov, kde môžete nájsť nielen potrebné informácie, ale aj napríklad aktuálne fotografie od ľudí, ktorí osobne hotel navštívili.

Cestovnej zmluve venujte zvýšenú pozornosť

Pred podpisom cestovnej zmluvy je veľmi dôležité si ju pozorne prečítať a venovať jej náležitú pozornosť. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám a nedorozumeniam. Ak si podmienky v zmluve dostatočne prečítate a oboznámite sa s nimi, vyhnete sa tomu, že by ste sa následne museli s cestovnou kanceláriou dohadovať o tom, že vami zaplatená strava „all inclusive“ bola k dispozícii len v určitých hodinách alebo o tom, že klimatizácia nefungovala alebo ste za ňu museli priplácať, pretože obchodné podmienky pripúšťali jej fungovanie len v určitých letných mesiacoch.

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Investujte so Saxo lacnejšie

Zistite viac

Využite nižšie poplatky za US akcie - 0,08 %, min. 1 USD, s menovou konverziou 0,25 % a bez minimálneho vkladu.

Advertisement

Daňové priznanie v predĺženom termine online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur. Pre našich čitateľov exkluzívna zľava 10%.

DníHodínMinútSekúnd
Nechcem sa stresovaťZľavový kód: PENIAZE10

Ak chcete riešiť dane po starom, máme pre vás inteligentné formuláre.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+5
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Dubaj je rajom špinavých peňazí a kamarátov Smeru

15. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Dubaj je rajom špinavých peňazí a kamarátov Smeru

Investigatívni novinári spracovali uniknuté dáta o vlastníkoch nehnuteľností v Dubaji. Úniky odhalili nielen svetových zločincov, ale aj niekoľko známych mien zo Slovenska. Napríklad... celý článok

Chystá sa diamantový obchod storočia. De Beers zmení po prvýkrát od roku 1926 majiteľa

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Chystá sa diamantový obchod storočia. De Beers zmení po prvýkrát od roku 1926 majiteľa

Väčšinový vlastník bývalého diamantového monopolu sa chce sústrediť na ťažbu medi a železa. Slávna firma, ktorá má na konte pravidlo troch výplat za snubný prsteň, môže zmeniť majiteľa... celý článok

Nadácia manželov Gatesovcov končí, Melinda odchádza s vyše 12 miliardami „vo vrecku“

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Nadácia manželov Gatesovcov končí, Melinda odchádza s vyše 12 miliardami „vo vrecku“

Po rozvode v roku 2021 prichádza k deleniu slávnej nadácie. Melinda Gates už v dobročinnej organizácii pôsobiť nebude. Berie si so sebou aj svoj podiel, ktorý podľa vlastných slov chce... celý článok

Toto sme tu nemali 3 roky. Časy šialeného zdražovania sú preč, inflácia klesla

14. 5. 2024 | Redakcia

Toto sme tu nemali 3 roky. Časy šialeného zdražovania sú preč, inflácia klesla

Časy enormného zdražovania sú preč. Inflácia v apríli spomalila na na 2,1 %. Ceny potravín boli rovnaké ako pred rokom.

Uľaví sa podnikateľom, kryptoinvestori pocítia zmeny. Prezidentka podpísala nové zákony

9. 5. 2024 | Redakcia

Uľaví sa podnikateľom, kryptoinvestori pocítia zmeny. Prezidentka podpísala nové zákony

Prezidentka Zuzana Čaputová podpísala dve novely, ktoré sa týkajú podnikania a investícií. Novela pre podnikateľov odstráni administratívnu záťaž a byrokraciu. Zároveň sa menia pravidlá... celý článok