Nepáčila sa vám dovolenka? Môžete ju reklamovať

Redakcia | rubrika: Článok | 26. 6. 2018
Stalo sa vám, že cestovná kancelária nezaistila kvalitu služieb, ktoré ste si objednali v cestovnej zmluve? V tom prípade máte možnosť podať reklamáciu a získať finančnú kompenzáciu za nedoržanie záväzkov.
Nepáčila sa vám dovolenka? Môžete ju reklamovať

Zdroj: Shutterstock

Dovolenková sezóna je v plnom prúde. Kým mnohí nadšení dovolenkári cestujú na vlastnú päsť, ešte stále sa nájde množstvo cestovateľov, ktorí spoliehajú na služby a komfort, ktoré im ponúkne cestovná kancelária. Nie vždy však dovolenka zakúpená prostredníctvom cestovej kancelárie splní očakávania. Zažili ste aj vy na dovolenke nepríjemný šok v podobe nevyhovujúceho ubytovania či stravy?

Za pokazený zážitok z dovolenky môžete získať aspoň čiastočnú kompenzáciu, a to podaním písomnej reklamácie zájazdu. Zisťovali sme, ako na to. 

Cestovná zmluva

Cestovná kancelária s vami pred odcestovaním uzatvorí cestovnú zmluvu. Okrem vymedzenia zmluvných strán by tiež mala zmluva obsahovať vymedzenie zakúpeného zájazdu:

  • termín zájazdu, 
  • druh ubytovania, 
  • názov ubytovacieho zariadenia,
  • rozsah stravovania,
  • typ dopravy
  • a iné. 

Cestovná kancelária v prípade porušenia záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej cestovnej zmluvy zodpovedá, a to bez ohľadu na to, či ich má splniť sama alebo jeden z jej dodávateľov, napríklad poskytovateľ ubytovania. Cestujúci si môže uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby ihneď na mieste, napríklad na hotelovej recepcii, manažmentu hotela alebo u zástupcu cestovnej kancelárie – delegáta.

O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam, avšak pozor, tento písomný záznam ešte nie je považovaný za reklamáciu. Poskytovateľ služby je následne povinný vyvinúť maximálne úsilie na odstránenie nedostatkov. Na mieste.

TIP: Rady a tipy na rodinné výlety cez letné prázdniny

Ako reklamovať pokazenú dovolenku

Písomná reklamácia

Ak cestovateľ nebude úspešný  alebo bude problém aj naďalej pretrvávať, po návrate z dovolenky má možnosť podať cestovnej kancelárii písomnú reklamáciu zájazdu, čím za pokazený zážitok alebo znížený komfort či kvalitu služieb môže získať aspoň čiastočnú kompenzáciu.

Sťažnosť by mala byť podaná najneskôr do 90 dní odo dňa návratu z dovolenky, a to podaním písomnej reklamácie.

Pozor, po uplynutí trojmesačnej lehoty právo na podanie reklamácie zaniká.

Na podloženie tvrdení je vždy vhodné priložiť fotografie daného problému, písomný záznam o reklamácii podanej na mieste, pomôcť môžu aj výpovede svedkov. V prípade, že je reklamácia oprávnená, vzniká nárok na poskytnutie aspoň čiastočnej kompenzácie.

Reklamácie cestovných služieb sa vybavujú najčastejšie poskytnutím zľavy z celkovej ceny zájazdu. Jej výška závisí na tom, čo všetko v skutočnosti nezodpovedalo ponuke cestovnej kancelárie alebo agentúry. Cestovná kancelária má na vybavenie reklamácie 30 dní odo dňa jej doručenia.

Opätovná reklamácia

Ak nie ste s vybavením reklamácie spokojní, opätovne sa odvolajte proti prvotnému vybaveniu reklamácie. Pokiaľ ani potom nebudete spokojní a budete presvedčení o oprávnenosti vášho nároku, potom ostáva ešte možnosť riešiť túto záležitosť žalobou na súde.

Potraviny aj úroveň služieb sa v jednotlivých krajinách líšia

Služby štvorhviezdičkového hotela, na ktoré ste zvyknutí na Slovensku, nemusia zodpovedať úrovni služieb štvorhviezdičkového hotela v zahraničnej destinácii.

Týka sa to aj kvality, množstva alebo spôsobu servírovania stravy.

Predpokladať, že strava bude rovnako pestrá, bohatá a kvalitná v rôznych destináciach, nie je možné. Je preto veľmi vhodné informovať sa v cestovnej kancelárii, aké služby konkrétny hotel ponúka a aká je ich úroveň, poprípade si zistiť ďalšie užitočné informácie.

V dnešnej dobe je tiež možné využiť veľmi obľúbené a veľmi rozšírené internetové recenzie hotelov, kde môžete nájsť nielen potrebné informácie, ale aj napríklad aktuálne fotografie od ľudí, ktorí osobne hotel navštívili.

Cestovnej zmluve venujte zvýšenú pozornosť

Pred podpisom cestovnej zmluvy je veľmi dôležité si ju pozorne prečítať a venovať jej náležitú pozornosť. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám a nedorozumeniam. Ak si podmienky v zmluve dostatočne prečítate a oboznámite sa s nimi, vyhnete sa tomu, že by ste sa následne museli s cestovnou kanceláriou dohadovať o tom, že vami zaplatená strava „all inclusive“ bola k dispozícii len v určitých hodinách alebo o tom, že klimatizácia nefungovala alebo ste za ňu museli priplácať, pretože obchodné podmienky pripúšťali jej fungovanie len v určitých letných mesiacoch.

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+5
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Štát ide prepúšťať a zmrazí platy. Vieme, koho sa to dotkne

12. 9. 2025 | Miroslav Homola

Štát ide prepúšťať a zmrazí platy. Vieme, koho sa to dotkne

Minister financií Ladislav Kamenický (Smer-SD) oznámil tretí balík konsolidačných opatrení v hodnote 2,7 miliardy eur. Úsporný plán zahŕňa 22 konkrétnych krokov, ktoré majú okrem iného... celý článok

Tieto prevádzky prežijú sviatok. Budú 15. septembra otvorené aj reštaurácie?

12. 9. 2025 | Miroslav Homola

Tieto prevádzky prežijú sviatok. Budú 15. septembra otvorené aj reštaurácie?

V pondelok 15. septembra si Slovensko pripomenie štátny sviatok Sedembolestnej Panny Márie. Tento deň je dňom pracovného pokoja, a preto budú maloobchodné prevádzky povinne zatvorené.... celý článok

Pracujete? Zaplatíte. Koľko po novom odvediete štátu ako zamestnanec

10. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Pracujete? Zaplatíte. Koľko po novom odvediete štátu ako zamestnanec

Od 1. januára 2026 sa zamestnanci na Slovensku musia pripraviť na vyššie odvody na zdravotné poistenie – sadzba sa zvýši zo 4 % na 5 %. Hoci sa zvyšuje aj nezdaniteľná časť základu... celý článok

Slováci prídu o 3 dni voľna cez sviatky. Nakupovať sa bude bez obmedzení

9. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Slováci prídu o 3 dni voľna cez sviatky. Nakupovať sa bude bez obmedzení

Vláda Slovákov pripraví o ďalšie 3 dni pracovného pokoja. Novinkou je však aj to, že aj počas sviatkov, ktoré so sebou deň pracovného pokoja nesú, budeme môcť nakupovať. Ruší sa totiž... celý článok

Toto sú nové konsolidačné opatrenia pre Slovensko: zmena v 13. dôchodkoch aj DPH

9. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Toto sú nové konsolidačné opatrenia pre Slovensko: zmena v 13. dôchodkoch aj DPH

Minister financií Ladislav Kamenický predstavil konsolidačné opatrenia. Zvýšia sa dane zo slaných a sladkých pochutín, menia sa aj 13. dôchodky.