Nákladné elektrobicykle zmenia pravidlá logistiky a mestá k lepšiemu

Redakcia | rubrika: SEO PR | 27. 8. 2023
V Nemecku stúpli predaje nákladných elektrobicyklov na viac ako 200 tisíc kusov za rok. Břetislav Hanzel z firmy Cargo Bike Daddy zameranej na predaj a požičiavanie nákladných elektrobicyklov vysvetľuje, aká je situácia na Slovensku a v Českej republike a v rozhovore vysvetľuje, prečo sa u nás zatiaľ bicykle nepoužívajú ako dopravný prostriedok pre každodenné jazdenie.
Nákladné elektrobicykle zmenia pravidlá logistiky a mestá k lepšiemu

Zdroj: Hynek Jahoda

Na laika môžu nákladné bicykle pôsobiť ťažkopádne až neohrabane. Ako sa na nich jazdí?

Ľudia často hovoria, že sú cargo bicykle veľké a že sa na nich musí aj ťažko jazdiť, ale to je iba prvý dojem. Myšlienka nákladných bicyklov je stará pomaly ako bicykel sám, ale až elektromotor umožnil tejto koncepcii naplno ožiť, pretože úplne zmazáva hmotnosť bicykla i nákladu. Vďaka elektromotoru môže jazdiť na cargo bicykli úplne každý.   

Na čo sa cargo bicykle využívajú najviac?

Ak môžem hovoriť sám za seba, cargo bicykel mi v meste poskytuje neuveriteľnú slobodu, flexibilitu a rýchlosť presunu seba aj čohokoľvek, čo potrebujem previesť. Po meste mi do vzdialenosti 20 km stopercentne nahrádza auto. Odveziem s ním deti, niekedy ženu a akékoľvek nákupy od potravín až po menší nákup v IKEA. Cargo bicykel ma neprestáva prekvapovať svojimi možnosťami a kapacitou. Je to skutočne nákladné, úžitkové vozidlo, ktoré v meste dokáže nahradiť automobil, ktorý používam už len na cesty mimo mesta. 

Kde sú jeho hranice?

Každý model nákladného bicykla má inú hranicu nosnosti a kapacity prepravného priestoru, či už ide o box pred riadidlami alebo zosilnený nosič vzadu. Najväčšie nákladné bicykle pre rodiny prevezú náklad s hmotnosťou až 125 kg alebo objemom až 350 litrov, čo je porovnateľné s kufrom auta. Nákladné kolesá pre profi použitie si potom poradia napríklad aj so štandardnou europaletou a 350 kg nákladu. Pri cargo bicykloch je vždy dôležité mať vyriešené parkovanie. Do výťahu ho skôr nedostanete. 

Ako naň reagujú vodiči áut?

V prevádzke mám väčší pocit bezpečia, ako keď idem na bežnom bicykli. Možno je to tým, že vzhľadom na rozmery vzbudzuje viac rešpektu. Myslím, že väčšina vodičov je už zvyknutá na zákonný odstup 1,5 metra pri míňaní cyklistu, takže sa pre nich veľmi nemení ani v prípade predbiehania cargo bicykla. 

Cena moderného cargo bicykla sa bežne pohybuje okolo päť tisíc eur. Ako veľmi sú dostupné pre verejnosť?

Už samotné elektrobicykle nie sú lacné. Keď k tomu pridáte box, technológiu, bezpečnosť pasažierov a nosnosť, výsledná cena je ospravedlniteľná, aj keď uznávam, že to nie je cena pre každého. Je to veľká investícia. Na druhú stranu môže nákladný bicykel nahradiť keď nie prvé, tak určite druhé auto v rodine, pričom v porovnaní s automobilom sú prevádzkové náklady zanedbateľné. 

Ako poznám dobrý elektrobicykel od nekvalitného?

Odporúčame si vyberať zavedené značky. Vedľa konštrukcie je kľúčovou záležitosťou elektromotor a jeho krútiaci moment, ktorý napovedá, ako veľmi je ochotný pomôcť mi pri zábere do pedálov. Hlavne pri rozjazde s plne zaťaženým kolesom je to úplne zásadný ukazovateľ. 

Čo mi také číslo povie?

Čím vyšší je krútiaci moment, tým je rozjazd jednoduchší. Výbornú skúsenosť máme s pohonom od Bosch eBike Systems. Zo značiek, ktoré ponúkame, majú najkomplexnejšie riešenie vrátane rady Cargo Line vymyslené špeciálne pre cargo bicykle. Vďaka veľkému krútiacemu momentu je možné prepravovať ťažké náklady aj do strmých kopcov. Riešenie od Bosch eBike Systems má aj ďalšie výhody ako revolučný brzdový asistent ABS, aký poznáme z áut a motoriek, ochranu proti krádeži prepojenú s mobilnou aplikáciou alebo asistent tlačenia do kopca. Stlačíte tlačidlo na riadidlách a bicykel vedľa vás stúpa sám... 

Čo ponúkate svojim zákazníkom?

Naša misia je zlepšovať prostredie v mestách a odľahčiť dopravnému zaťaženiu. V retaile oslovujeme dve základné skupiny užívateľov, rodiny s deťmi, pre ktoré je nákladný bicykel každodenný dopravný prostriedok, a firmy, ktoré nákladné elektrobicykle využívajú na rozvoz tovaru a zásielok. Vidíme obrovskú príležitosť posilniť logistiku pomocou nákladných elektrobicyklov v mestách.

Viac info nájdete na https://www.bosch-ebike.com/cz/

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Obľúbené témy

flexibilita

Toto ste už čítali?

Slovenské družstvo chce zrútiť svetový systém s miliardou vo vačku. Podľa NBS je len falošnou bankou

2. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Slovenské družstvo chce zrútiť svetový systém s miliardou vo vačku. Podľa NBS je len falošnou bankou

Podielové družstvo ROD sľubuje rentu 1500 eur mesačne, oddlženie a financovanie projektov. NBS pred ním opakovane varuje, nemá bankovú licenciu a jeho fungovanie vyvoláva vážne pochybnosti. celý článok

Štát by získal milióny, tvrdia exekútori. Navrhujú minimálnu zrážku pri exekúciách

1. 12. 2025 | Miroslav Homola

Štát by získal milióny, tvrdia exekútori. Navrhujú minimálnu zrážku pri exekúciách

Slovenská komora exekútorov a Asociácia slovenských inkasných spoločností presadzujú zavedenie symbolickej minimálnej mesačnej zrážky pri exekúciách. Tvrdia, že krok by zlepšil disciplínu... celý článok

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

28. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

Vianoce 2025 budú v slovenských domácnostiach opatrnejšie a úspornejšie. Podľa prieskumu agentúry Focus pre PARTNERS plánujú Slováci minúť menej na darčeky, uprednostňujú praktické... celý článok

Legendárna slovenská firma končí po 21 rokoch. Preslávila sa humorom

28. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Legendárna slovenská firma končí po 21 rokoch. Preslávila sa humorom

Legendárny bratislavský obchod KOMPOT po 21 rokoch končí svoju činnosť – kreatívna značka, známa originálnymi tričkami, darčekmi a nezameniteľným humorom, zatvorí svoju predajňu na... celý článok

Obchody končia s parkovaním zadarmo. Kde pribúdajú rampy a poplatky?

28. 11. 2025 | Miroslav Homola

Obchody končia s parkovaním zadarmo. Kde pribúdajú rampy a poplatky?

Mnoho ľudí využíva na parkovanie aj voľné parkoviská pred rôznymi obchodnými centrami. Nechávajú tam aj firemné vozidlá či vraky. Mnohím reťazcom však už došla trpezlivosť a svoje parkoviská... celý článok