Slovenský raper peniaze nielen ukazuje. Učí mladých, ako s nimi narábať

Redakcia | rubrika: FINMARKET | 28. 11. 2022
Digitálna doba si vyžaduje nové technológie, ktoré dokážu zaujať súčasných mladých ľudí, ktorí hovoria už iným jazykom ako ich rodičia. Bežné učebnice sa pre nich stávajú často nezrozumiteľné a nudné. Tatra banka preto prišla s úplne novým konceptom vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti. Stačí si stiahnuť aplikáciu a ponoriť sa do hlbín virtuálnej reality a vzdelania.
Slovenský raper peniaze nielen ukazuje. Učí mladých, ako s nimi narábať

Zdroj: Tatra banka

Realitu sa snaží zachrániť tá virtuálna 

Mladí ľudia milujú technológie, mobilné aplikácie aj virtuálnu realitu. To všetko je pekné, no v reálnom živote mladí Slováci v oblasti finančnej gramotnosti za svetom výrazne zaostávajú. Preto sa Tatra banka rozhodla zmeniť tento stav a pristúpila k vzdelávaniu vo finančnej gramotnosti spôsobom, aký je mladej generácii najbližší. Prostredníctvom mobilnej aplikácie VR Generation, v ktorej ich vo virtuálnom svete o peniazoch učí súčasná hviezda hip – hopovej scény, raper Ego.  

V seriálovom prostredí prejdú študenti sami, s učiteľmi, alebo aj rodičmi témy ako história peňazí, ako riadiť príjmy a výdavky, ako sporiť a investovať. Dozvedia sa o bankových produktoch, digitálnej bezpečnosti aj úveroch a poistení. Teda ide všetko o oblasti dôležité pre správne finančné zručnosti.

Pod projektom je podpísaná spoločnosť Virtual Everything, ktorá zabezpečila inovatívne finančné vzdelávanie formou hry po technickej stránke. Tento koncept má ambíciu vysvetliť zábavnou a ľahko pochopiteľnou formou práve zložité finančné témy. 

Rozvoj vzdelávania na Slovensku patrí medzi základné piliere, ktoré v Tatra banke systematicky podporujeme. Som veľmi rád, že sa medzi iniciatívy, ktorými k tomu prispievame, zaradí aj inovatívna forma nadobudnutia vedomostí v nezvyčajnom prostredí virtuálnej reality,“ hovorí Martin Kubík, člen Správnej rady Nadácie Tatra banky a člen predstavenstva Tatra banky. 

O čom je vzdelávanie vo virtuálnej realite? 

Pomocou VR technológie si dokážu mladí ľudia hravou a zaujímavou formou osvojiť dôležité vedomosti z oblasti finančnej gramotnosti a zároveň môžu zažiť, ako pozitívne dokážu ich život ovplyvniť správne finančné rozhodnutia.

Školy sa mohli prihlásiť k spolupráci a Tatra banka v rámci kampane rozdala už 10 000 cardboardov – okuliarov, vďaka ktorým môžu študenti premeniť svoj smartfón na VR okuliare. O záujme hovorí aj 40 000 stiahnutí aplikácie v pilotnej fáze, ktorá banku inšpirovala k pokračovaniu projektu. Z prieskumu, do ktorého sa po pilotnom projekte zapojilo viac než 500 študentov vyplynulo, že až 93 % z nich sa hra páčila a až 90 % reálne pomohla lepšie pochopiť finančné témy. 

„Mladá generácia sa so smartfónmi v ruke narodila. Je pre nich prirodzené využívať nové technológie,  a aj preto sú pre ňu klasické prístupy k vzdelávaniu prežitkom. Pre učiteľov môže byť výzvou mladých zaujať, “ myslí si Ľudo Cibulka, Innovation Development Manager Tatra banky. 

Samozrejme, aj touto iniciatívou nadväzuje Tatra banka na aktivity spojené so spoločenskou zodpovednosťou a svoj koncept #premodruplanetu.

Zažite vzdelávanie vo virtuálnej realite na vlastnej koži so svojimi deťmi. Aplikácia je dostupná zdarma na  stiahnutie pre kohokoľvek. Pre Apple tu: Connecting to Apple Music. a pre Android tu: VR Generation - Apps on Google Play.

Články v rubrike FINMARKET pripravujeme v spolupráci s obchodnými partnermi a na mieru spoločnostiam, ktoré chcú zoznámiť čitateľov  so svojimi produktmi alebo službami.

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+2
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Štát by získal milióny, tvrdia exekútori. Navrhujú minimálnu zrážku pri exekúciách

1. 12. 2025 | Miroslav Homola

Štát by získal milióny, tvrdia exekútori. Navrhujú minimálnu zrážku pri exekúciách

Slovenská komora exekútorov a Asociácia slovenských inkasných spoločností presadzujú zavedenie symbolickej minimálnej mesačnej zrážky pri exekúciách. Tvrdia, že krok by zlepšil disciplínu... celý článok

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

28. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Vianoce 2025 budú skromnejšie, ako obvykle. Na darčekoch šetríme, dobroty zdraželi

Vianoce 2025 budú v slovenských domácnostiach opatrnejšie a úspornejšie. Podľa prieskumu agentúry Focus pre PARTNERS plánujú Slováci minúť menej na darčeky, uprednostňujú praktické... celý článok

Legendárna slovenská firma končí po 21 rokoch. Preslávila sa humorom

28. 11. 2025 | Ivana Sladkovská

Legendárna slovenská firma končí po 21 rokoch. Preslávila sa humorom

Legendárny bratislavský obchod KOMPOT po 21 rokoch končí svoju činnosť – kreatívna značka, známa originálnymi tričkami, darčekmi a nezameniteľným humorom, zatvorí svoju predajňu na... celý článok

Obchody končia s parkovaním zadarmo. Kde pribúdajú rampy a poplatky?

28. 11. 2025 | Miroslav Homola

Obchody končia s parkovaním zadarmo. Kde pribúdajú rampy a poplatky?

Mnoho ľudí využíva na parkovanie aj voľné parkoviská pred rôznymi obchodnými centrami. Nechávajú tam aj firemné vozidlá či vraky. Mnohím reťazcom však už došla trpezlivosť a svoje parkoviská... celý článok

Do Košíc prichádza nový reťazec, v deň otvorenia rozdá 1000 burgerov zadarmo

27. 11. 2025 | Redakcia

Do Košíc prichádza nový reťazec, v deň otvorenia rozdá 1000 burgerov zadarmo

Do Košíc prichádza nová fastfoodová senzácia Simon’s Burger, populárna maďarská burgerová franšíza, ktorá si získala fanúšikov jednoduchosťou a poctivými surovinami. Prvú slovenskú... celý článok