Známa značka obchodov s tradičnými potravinami Starý Otec končí. Jeho predajne dostanú novú tvár a nové meno Kukkonia shop. Stane sa tak postupne so všetkými predajňami. Prvú rebrandovanú prevádzku otvorili 6. decembra v nákupnom centre Aupark. Rebranding siete súvisí so spojením firiem Kukkonia a Starý Otec.
Starý Otec ide do dôchodku
Menší reťazec Starý Otec má v Bratislave celkovo 8 prevádok, väčšinou v obchodných centrách ako Aupark, Avion či OC Retro. Tie sa postupne premenia na Kukkonia shop a premena čaká aj obchody mimo Bratislavy.
„Sieť predajní Starý otec sa spojila so značkou Kukkonia. Postupne budeme rebrandovať všetkých 18 predajní,“ potvrdil pre Peniaze.sk Ľuboš Mudrák, riaditeľ spoločnosti Starý Otec. Tento reťazec sa špecializuje na domáce a tradičné potraviny s dôrazom na čerstvosť a lokálnosť. Tento koncept chce Kukkonia Shop zachovať a rozvíjať.
„Spolupráca s Kukkoniou nám umožňuje posunúť sa ďalej. Obidve značky zastávali a zastávajú rovnaké hodnoty tak v kvalite ako aj v podpore regionálnych potravín. V našich predajniach zákazníci nikdy nemuseli kontrolovať etikety – našou garanciou vždy bolo, že produkty neobsahujú nepotrebné prísady ako umelé sladidlá, chemické zvýrazňovače chuti, či škodlivé farbivá,“ zdôrazňuje Mudrák.
Prvá predajňa v Auparku
Bratislavská Aupark dnes zažila otvorenie prvej predajne Kukkonia Shop, ktorá je výsledkom spolupráce značiek Kukkonia a Starý Otec. Tento nový koncept mestských potravín prináša nadštandardnú kvalitu s dôrazom na regionálne produkty zo Slovenska a zahraničia. Ide o prvý krok v širšom pláne, ktorý zahŕňa otváranie ďalších predajní v hlavnom meste.
Marián Gramata, riaditeľ Divízie potravín, vysvetlil filozofiu tohto projektu: „Spojením našich značiek prinášame koncept mestských potravín, ktoré ocenia zákazníci vyžadujúci nadštandardnú kvalitu. Produkty značky Kukkonia vyrábame podľa tradičných receptúr s vysokým nárokom na kvalitu pričom suroviny pochádzajú priamo z daného regiónu. Našou víziou bolo vytvoriť svieži retailový koncept, ktorý by poskytol príležitosť nám aj ostatným značkám zdieľajúcim rovnaké hodnoty – dôraz na regionálnosť a prvotriedne zloženie potravín.“
Predajne Kukkonia Shop nie sú iba miestom na nákup. Ponúkajú aj možnosť vychutnať si raňajky alebo šálku kvalitnej kávy priamo na mieste. Sortiment zahŕňa široké spektrum produktov – od čerstvého mäsa a mäsových výrobkov z vlastných fariem na Žitnom ostrove, cez mliečne produkty, kváskový chlieb, remeselné nápoje, až po ovocie, zeleninu a cestoviny.
Odkaz histórie a tradície
Značka Kukkonia čerpá inšpiráciu z bohatých tradícií Žitného ostrova, známeho ako „zlatá záhrada“. Názov Kukkonia sa viaže k histórii, keď miestni napodobňovali zvuk žiab „kuk-ko“ na varovanie pred nepriateľmi. Tento odkaz na autenticitu a tradície spája históriu so súčasnosťou, čím posilňuje hodnoty regionálnosti a udržateľnosti.
Ivana Sladkovská
Šéfredaktorka portálu Peniaze.sk. Venuje sa najmä servisným ekonomickým témam štátnych dávok, dôchodkov a sociálnych výhod. Ďalšie články autora.