Populárna slovenská značka končí. Obchody s tradičnými potravinami ponesú nové meno

Ivana Sladkovská | rubrika: Článok | 6. 12. 2024
Známa značka obchodov s tradičnými potravinami Starý Otec sa pomaly lúči so svojimi zákazníkmi, keďže jej predajne prechádzajú pod novú značku Kukkonia shop. Táto zmena nie je len kozmetickou úpravou, ale súvisí s hlbším prepojením značky Kukkonia so Starým Otcom. Prvá rebrandovaná predajňa už otvorila svoje dvere v bratislavskom Auparku a postupne sa k nej pridajú aj ďalšie.
Populárna slovenská značka končí. Obchody s tradičnými potravinami ponesú nové meno

Zdroj: Starý Otec, Kukkonia Shop

Známa značka obchodov s tradičnými potravinami Starý Otec končí. Jeho predajne dostanú novú tvár a nové meno Kukkonia shop. Stane sa tak postupne so všetkými predajňami. Prvú rebrandovanú prevádzku otvorili 6. decembra v nákupnom centre Aupark. Rebranding siete súvisí so spojením firiem Kukkonia a Starý Otec.

Starý Otec ide do dôchodku

Menší reťazec Starý Otec má v Bratislave celkovo 8 prevádok, väčšinou v obchodných centrách ako Aupark, Avion či OC Retro. Tie sa postupne premenia na Kukkonia shop a premena čaká aj obchody mimo Bratislavy.

„Sieť predajní Starý otec sa spojila so značkou Kukkonia. Postupne budeme rebrandovať všetkých 18 predajní,“ potvrdil pre Peniaze.sk Ľuboš Mudrák, riaditeľ spoločnosti Starý Otec. Tento reťazec sa špecializuje na domáce a tradičné potraviny s dôrazom na čerstvosť a lokálnosť. Tento koncept chce Kukkonia Shop zachovať a rozvíjať.

„Spolupráca s Kukkoniou nám umožňuje posunúť sa ďalej. Obidve značky zastávali a zastávajú rovnaké hodnoty tak v kvalite ako aj v podpore regionálnych potravín. V našich predajniach zákazníci nikdy nemuseli kontrolovať etikety – našou garanciou vždy bolo, že produkty neobsahujú nepotrebné prísady ako umelé sladidlá, chemické zvýrazňovače chuti, či škodlivé farbivá,“ zdôrazňuje Mudrák.

Prvá predajňa v Auparku

Bratislavská Aupark dnes zažila otvorenie prvej predajne Kukkonia Shop, ktorá je výsledkom spolupráce značiek Kukkonia a Starý Otec. Tento nový koncept mestských potravín prináša nadštandardnú kvalitu s dôrazom na regionálne produkty zo Slovenska a zahraničia. Ide o prvý krok v širšom pláne, ktorý zahŕňa otváranie ďalších predajní v hlavnom meste.

Marián Gramata, riaditeľ Divízie potravín, vysvetlil filozofiu tohto projektu: „Spojením našich značiek prinášame koncept mestských potravín, ktoré ocenia zákazníci vyžadujúci nadštandardnú kvalitu. Produkty značky Kukkonia vyrábame podľa tradičných receptúr s vysokým nárokom na kvalitu pričom suroviny pochádzajú priamo z daného regiónu. Našou víziou bolo vytvoriť svieži retailový koncept, ktorý by poskytol príležitosť nám aj ostatným značkám zdieľajúcim rovnaké hodnoty – dôraz na regionálnosť a prvotriedne zloženie potravín.“

Predajne Kukkonia Shop nie sú iba miestom na nákup. Ponúkajú aj možnosť vychutnať si raňajky alebo šálku kvalitnej kávy priamo na mieste. Sortiment zahŕňa široké spektrum produktov – od čerstvého mäsa a mäsových výrobkov z vlastných fariem na Žitnom ostrove, cez mliečne produkty, kváskový chlieb, remeselné nápoje, až po ovocie, zeleninu a cestoviny.

Odkaz histórie a tradície

Značka Kukkonia čerpá inšpiráciu z bohatých tradícií Žitného ostrova, známeho ako „zlatá záhrada“. Názov Kukkonia sa viaže k histórii, keď miestni napodobňovali zvuk žiab „kuk-ko“ na varovanie pred nepriateľmi. Tento odkaz na autenticitu a tradície spája históriu so súčasnosťou, čím posilňuje hodnoty regionálnosti a udržateľnosti.

 

Ivana Sladkovská

Autor článku Ivana Sladkovská

Šéfredaktorka portálu Peniaze.sk. Venuje sa najmä servisným ekonomickým témam štátnych dávok, dôchodkov a sociálnych výhod. Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

-1
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Obľúbené témy

Bratislava, tradície

Toto ste už čítali?

Packeta mení pravidlá: Čo všetko sa zmení v cenníku a rozmeroch zásielok?

6. 10. 2025 | Miroslav Homola

Packeta mení pravidlá: Čo všetko sa zmení v cenníku a rozmeroch zásielok?

Spoločnosť Packeta oznámila, že od 10. októbra tohto roka vstúpia do platnosti nové obchodné podmienky. Súčasne sa mení aj cenník doručovania a posielania. Zmeny sa týkajú najmä zjednotenia... celý článok

Lidl oslavuje 21 rokov na Slovensku: Ekonomický prínos presiahol dve miliardy eur

11. 9. 2025 | Redakcia

Lidl oslavuje 21 rokov na Slovensku: Ekonomický prínos presiahol dve miliardy eur

Lidl pôsobí na Slovensku už viac ako dve desaťročia a jeho prínos pre ekonomiku je čoraz výraznejší – za rok 2024 vytvoril hodnotu presahujúcu dve miliardy eur, čo predstavuje 1,6 %... celý článok

Státisíce Slovákov si nemôžu dovoliť jesť mäso ani raz za dva dni. V EÚ sme na tom najhoršie

9. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Státisíce Slovákov si nemôžu dovoliť jesť mäso ani raz za dva dni. V EÚ sme na tom najhoršie

Na Slovensku sa plnohodnotné jedlo stáva luxusom – podľa Eurostatu si až 39,8 % ľudí ohrozených chudobou nemôže dovoliť mäso, ryby či ich alternatívu ani každý druhý deň. Kým priemer... celý článok

Otváracie hodiny počas sviatku 29. augusta: kde si nakúpite?

26. 8. 2025 | Ivana Sladkovská

Otváracie hodiny počas sviatku 29. augusta: kde si nakúpite?

V piatok 29. augusta 2025 je na Slovensku štátny sviatok a deň pracovného pokoja – Výročie Slovenského národného povstania. Väčšina veľkých obchodov a nákupných centier bude zo zákona... celý článok

Reklamácia na dovolenke: Ako si vymôcť lepšiu izbu alebo zľavu z ceny?

21. 8. 2025 | Miroslav Homola

Reklamácia na dovolenke: Ako si vymôcť lepšiu izbu alebo zľavu z ceny?

Mnohí dovolenkári si pri výbere zájazdu dávajú záležať na konkrétnych službách či detailoch. Realita však niekedy býva iná. Spotrebiteľská organizácia dTest upozorňuje, že cestujúci... celý článok