Superlacné reťazce pôsobia aj na Slovensku: Aké sú ich výhody, ceny a čo predávajú?

Redakcia | rubrika: Článok | 21. 4. 2023
Vlna superlacných reťazcov prichádza v posledných rokoch aj na Slovensko. Tieto reťazce ponúkajú zákazníkom široký sortiment výrobkov za prijateľné ceny. Aj preto sa tieto predajne rýchlo uchytili a postupne nahrádzajú niektoré pôvodné maloobchody. Radi nakupujete v zľavách a pod jednou strechou? Prečítajte si, kam všade môžete ísť.
Superlacné reťazce pôsobia aj na Slovensku: Aké sú ich výhody, ceny a čo predávajú?

Zdroj: Shutterstock

Výhody superlacných reťazcov

Veľké, lacné siete predajní, takzvané diskonty, sa rozmáhajú po celom svete. V niektorých krajinách tvoria až 40 % trhu. K úspechu im pomohli najmä zmeny, ktorými prešli, a to rozšírenie sortimentu, ponuka produktov vyššej kvality a zlepšenie nákupnej skúsenosti. 

Ich koncept spočíva v predaji privátnych značiek za nízku cenu, no postupne začali porážať v testoch kvality aj značkové výrobky. Medzi ich najocenenejšie výhody patrí:

  • Cenová dostupnosť – vďaka udržiavaniu nízkych prevádzkových a nákupných nákladov môžu ponúkať zákazníkom kvalitné výrobky za nízke ceny. Toto je hlavná výhoda pre zákazníkov, ktorí si strážia rozpočet.
  • Rozmanitosť – ponúkajú široký sortiment výrobkov, a to od potravín a domácich potrieb až po oblečenie a elektroniku. To zaručuje, že zákazníci nájdu takmer všetko, čo potrebujú, pod jednou strechou. Tým sa šetrí čas a energia.
  • Pohodlie – vďaka množstvu prevádzok po celom Slovensku sú tieto reťazce ľahko dostupné pre veľkú časť obyvateľstva. Ich predĺžené prevádzkové hodiny navyše vyhovujú nabitým rozvrhom moderných spotrebiteľov.
  • Pravidelné zľavy a akcie – tieto predajne často ponúkajú špeciálne ponuky a akcie, vďaka ktorým môžu zákazníci pri nákupe ešte viac ušetriť.

Európsky diskontný gigant

Za najznámejší diskontný reťazec u nás môžeme označiť Lidl. Tento nemecký diskontný reťazec vstúpil na náš trh v roku 2004. Dnes, s viac ako 162 predajňami po celej krajine, ponúka Lidl široký sortiment výrobkov vrátane potravín, čerstvých produktov, pečiva a potrieb pre domácnosť. Zameriava sa na svoje výrobky pod vlastnou značkou, ktoré tvoria približne 80 % ponuky. Vďaka tomu môže Lidl udržiavať ceny výrazne nižšie ako značkové náprotivky.

Spomenúť môžeme aj supermarkety podobné Lidlu, ako sú Tesco, Kaufland a Billa, ktoré sa svojou politikou predaja približujú k tomuto modelu. Pravidelné akcie nájdu nakupujúci aj v reťazcoch COOP Jednota a Terno.

Za nízke ceny nenakúpite len potraviny

Okrem obchodných sietí s prevažne konzumným tovarom majú Slováci k dispozícii aj iné možnosti: 

  • Pepco – poľský obchod primárne zameraný na oblečenie, bytový textil, doplnky a domáce potreby.
  • Tedi – pôvodne z Nemecka, ponúka široký sortiment výrobkov vrátane bytových dekorácií, papierenských potrieb, hračiek a domácich potrieb.
  • KiK – nemecký diskontný predajca textilu a odevov ponúka rôzne cenovo dostupné oblečenie, obuv a bytový textil, ako aj niektoré domáce potreby a dekorácie.

Priletí k nám Lienka?

Takto sa z poľštiny prekladá Biedronka, najväčšia poľská sieť supermarketov. Firma, vlastnená portugalskou podnikateľskou skupinou Jeronimo Martins, uvažuje o otvorení prvých predajní aj na Slovensku. Ak sa tak stane, dá sa očakávať, že bude bojovať o zákazníkov nižšími cenami a ponukou nových výrobkov z Poľska.

„Uvažujeme o rozvoji nášho obchodného modelu v inej krajine, ktorou by mohlo byť Slovensko. Ako pri každom biznis projekte, jeho spusteniu predchádza fáza podrobného prieskumu trhu a analýzy, v ktorej sa momentálne nachádzame. O finálnych rozhodnutiach budeme informovať v budúcnosti,“ uviedol pre Denník N riaditeľ pre komunikáciu a trvalo udržateľný rozvoj Biedronky.

Kedy otvorí svoju prvú predajňu, zatiaľ jasné nie je. Taktiež ani to, či Poliaci vstúpia na Slovensko s pôvodným názvom Biedronka alebo sa rozhodnú pre slovenský preklad Lienka. Vieme ale, že Slovákom môže rozšírenie konkurencie medzi predajcami priniesť zníženie cien potravín, ktoré na Slovensku patria medzi hlavné príčiny rastu inflácie.

Na druhej strane to potenciálne ohrozuje slovenských potravinárov. Ešte sa totiž nevie, či Biedronka plánuje na Slovensku predávať najmä poľské potraviny alebo sa tu zameria aj na rozšírenie spolupráce s domácimi výrobcami.

Na svojom webe uvádza, že od vyše tisíc poľských subdodávateľov odoberá až 90 % produktov, ktoré predáva. Na porovnanie, Slovensko si z vlastnej výroby potravín kryje iba 40 % svojej spotreby.

Čo to znamená pre zákazníkov?

Nákup v diskontných predajniach na Slovensku vám pomôže ušetriť a rýchlo vybrať zo širokému sortimentu výrobkov pod jednou strechou. Nemusí však byť ideálnou voľbou pre nakupujúcich s vysokými nárokmi na kvalitu.

Existujú situácie, kedy nakupovanie v diskontných predajniach nemusí byť tou najvýhodnejšou voľbou. Spotrebitelia, ktorí hľadajú konkrétny produkt, svoju obľúbenú značku alebo osobný prístup, radšej zvolia tradičné maloobchodné predajne a špecializované obchody.

Ak hľadáte spôsob, ako znížiť svoje každodenné výdavky, navštívte niektorú z uvedených predajní a presvedčte sa sami. Pre „lovcov zliav” ponúka väčšina z nich aj zľavový leták alebo vlastnú online aplikáciu. V ich ponuke nájdete najvýhodnejšie ceny.

Anketa

Zvyknete sa pri nákupoch riadiť cenou

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+6
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Známe bratislavské obchodné centrum sa totálne premení, chce byť viac než obchod

18. 12. 2025 | Redakcia

Známe bratislavské obchodné centrum sa totálne premení, chce byť viac než obchod

Nákupné centrum VIVO! Bratislava sa pripravuje na rozsiahlu rekonštrukciu, ktorá odštartuje v januári 2026. Modernizácia prinesie nové gastro prevádzky, fitness centrum, vylepšený dizajn... celý článok

Každý balík drahší o 3 eurá: EÚ zavádza nový poplatok a už chystá ďalší

17. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Každý balík drahší o 3 eurá: EÚ zavádza nový poplatok a už chystá ďalší

Od 1. júla 2026 začne Európska únia vyberať nový poplatok vo výške 3 eur na všetky lacné zásielky prichádzajúce z krajín mimo EÚ. Opatrenie mieri najmä na online nákupy z platforiem... celý článok

Platenie kartou cez internet bezpečnejšie: Slovenská banka sa pridáva ku Click to Pay

15. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Platenie kartou cez internet bezpečnejšie: Slovenská banka sa pridáva ku Click to Pay

UniCredit Bank prináša novú službu Click to Pay, ktorá umožňuje rýchle, bezpečné a pohodlné online platby bez zadávania údajov z platobnej karty. Klienti si môžu uložiť všetky svoje... celý článok

Kde sa nachádza najdrahšia ulica na svete? V rebríčku sa objavila aj Bratislava

12. 12. 2025 | Miroslav Homola

Kde sa nachádza najdrahšia ulica na svete? V rebríčku sa objavila aj Bratislava

Globálny rebríček potvrdil historický míľnik. Známa ulica v Londýne sa prvý raz stala najdrahšou maloobchodnou adresou sveta. Rebríček ukázal aj ďalšie zaujímavé miesta na svete. Objavila... celý článok

Tu si kúpite najlacnejší stromček na Vianoce a prispejete k udržateľnosti

10. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Tu si kúpite najlacnejší stromček na Vianoce a prispejete k udržateľnosti

Živé vianočné stromčeky z lesných škôlok a prerezávok od LESY SR sú opäť v predaji po celom Slovensku. Pozrite si kompletný zoznam predajných miest, dátumov a ponúkaných druhov stromčekov... celý článok