7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Miroslav Homola | rubrika: Článok | 15. 10. 2018
E-mail je jeden z najmocnejších marketingových nástrojov. Ak je používaný správne, môže priniesť viac zákazníkov. Práca s e-mailom sa môže zdať jednoduchá, ale opak je pravdou. Pozreli sme sa na 7 najčastejších chýb pri e-mail marketingu.
7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Zdroj: Shutterstock

Kúpená databáza

Základným kameňom úspešného e-mail marketingu je databáza. Preto tým najhorším, čo môžu obchodníci urobiť je, že ju nadobudnú „z druhej ruky“. V prvom rade je nákup databázy v rozpore s novou platnou legislatívou a nariadením o GDPR Európskej únie. Po druhé nebude mať takáto databáza pre obchodníka veľký význam. S najväčšou pravdepodobnosťou bude plná nefunkčných kontaktov, v horšom prípade aj spamových pascí, ktoré váš e-mail pošlú rovno na „black list“.

 

Klamlivý predmet

Odosielateľ a predmet e-mailu sú prvé dve veci, ktoré užívateľ uvidí. Zaujímavo napísaný predmet je teda veľmi kľúčovým k upútaniu pozornosti a k tomu, aby príjemca e-mail otvoril. Nikdy sa nesmie stať, že v predmete bude napísané niečo, čo v skutočnosti v správe nie je. Odozvou užívateľa pri klamlivom predmete môže byť okamžité odhlásenie s odberu vašich e-mailov.

Privítanie a potom dlhé ticho

Uvítací e-mail pre nového odberateľa či zákazníka je štandard. Mnoho firiem však posiela automatizované uvítacie e-maily a potom sa na dlhú dobu odmlčia. Dôvodom je strach z toho, že e-maily budú užívatelia vnímať ako otravovanie alebo jednoducho nemajú užitočný obsah. Riešením je zlatá stredná cesta, odmlčanie však môže viesť k tomu, že užívateľ prestane považovať odber vašich e-mailov za potrebný.

Tip: Ako dovolať odoslaný e-mail (Gmail, Outlook)

Príliš málo alebo príliš mnoho e-mailov

E-mail marketingu neprospieva ani jeden z týchto extrémov, čiže ani odosielanie správ na dennej báze, ani príliš malá intenzita. V prvom prípade je veľmi pravdepodobné, že príjemcov začnú každodenné e-maily otravovať a z odberu sa odhlási, prípadne ich bude mazať bez otvorenia. V druhom prípade môže zákazník nadobudnúť dojem, že mu nechodia skoro žiadne alebo žiadne relevantné ponuky, čiže odoberanie noviniek je pre neho zbytočné. Ideálna frekvencia posielania sa dá zistiť vďaka A/B testovaniu, respektíve striedať všetky možnosti a merať najväčšiu odozvu.

Moc obsahu v jednom e-maily

Pre príjemcu nie je nič horšie než e-mail, ktorý obsahuje množstvo rôznorodého obsahu, linkov a obchodných ponúk. Ešte horšie je to vtedy, ak užívateľ číta e-mail v mobile. Takáto správa s najväčšou pravdepodobnosťou skončí v koši. Obsah e-mailu by mal byť prehľadný, jednoduchý a jednoznačný.

Prispôsobenie vzhľadu aj na mobil a tablet

Mobilné telefóny a tablety sa u väčšiny ľudí stali každodenným spoločníkom. To znamená, že si na nich vybavujú aj pracovné záležitosti a e-maily. Aj ten najlepší marketingový e-mail je na pol ceste do koša, ak sa nebude na mobile alebo tablete správne zobrazovať. Prispôsobenie vzhľadu na mobil a tablet by preto mal byť v dnešnej dobe štandardom.

Nudný obsah

V dobe, kedy sa na užívateľov valí rôzny obsah z každej strany, je veľkým prehreškom skĺznuť k priemeru. Užívatelia si totiž starostlivo vyberajú, čo si z veľkej ponuky e-mailových ponúk prečítajú. Kvalitné texty a obrazový materiál je pre úspešnú kampaň kľúčový. Texty by nemali byť suché a nudné, ale je potrebné sa s nimi pohrať a doplniť ich zaujímavým obrazovým obsahom. Nudné e-maily sú vopred odsúdené k zmazaniu, nikto dnes nechce čítať e-mailové romány bez zaujímavého obsahu.

Anketa

Používate e-mail?

Miroslav Homola

Autor článku Miroslav Homola

Redaktor Peniaze.sk, venuje sa dôchodkom, sociálnym dávkam a rodinným financiám. Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Sviatky v roku 2026 čaká masaker, budeme počas nich pracovať a nakupovať (prehľad)

16. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Sviatky v roku 2026 čaká masaker, budeme počas nich pracovať a nakupovať (prehľad)

V roku 2026 čakajú Slovákov výrazné zmeny v podobe štátnych sviatkov. Vláda plánuje zrušiť tri dni pracovného pokoja vrátane 17. novembra, čím sa zníži počet voľných dní a ubudne aj... celý článok

Štát ide prepúšťať a zmrazí platy. Vieme, koho sa to dotkne

12. 9. 2025 | Miroslav Homola

Štát ide prepúšťať a zmrazí platy. Vieme, koho sa to dotkne

Minister financií Ladislav Kamenický (Smer-SD) oznámil tretí balík konsolidačných opatrení v hodnote 2,7 miliardy eur. Úsporný plán zahŕňa 22 konkrétnych krokov, ktoré majú okrem iného... celý článok

Tieto prevádzky prežijú sviatok. Budú 15. septembra otvorené aj reštaurácie?

12. 9. 2025 | Miroslav Homola

Tieto prevádzky prežijú sviatok. Budú 15. septembra otvorené aj reštaurácie?

V pondelok 15. septembra si Slovensko pripomenie štátny sviatok Sedembolestnej Panny Márie. Tento deň je dňom pracovného pokoja, a preto budú maloobchodné prevádzky povinne zatvorené.... celý článok

Pracujete? Zaplatíte. Koľko po novom odvediete štátu ako zamestnanec

10. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Pracujete? Zaplatíte. Koľko po novom odvediete štátu ako zamestnanec

Od 1. januára 2026 sa zamestnanci na Slovensku musia pripraviť na vyššie odvody na zdravotné poistenie – sadzba sa zvýši zo 4 % na 5 %. Hoci sa zvyšuje aj nezdaniteľná časť základu... celý článok

Slováci prídu o 3 dni voľna cez sviatky. Nakupovať sa bude bez obmedzení

9. 9. 2025 | Ivana Sladkovská

Slováci prídu o 3 dni voľna cez sviatky. Nakupovať sa bude bez obmedzení

Vláda Slovákov pripraví o ďalšie 3 dni pracovného pokoja. Novinkou je však aj to, že aj počas sviatkov, ktoré so sebou deň pracovného pokoja nesú, budeme môcť nakupovať. Ruší sa totiž... celý článok