7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Miroslav Homola | rubrika: Článok | 15. 10. 2018
E-mail je jeden z najmocnejších marketingových nástrojov. Ak je používaný správne, môže priniesť viac zákazníkov. Práca s e-mailom sa môže zdať jednoduchá, ale opak je pravdou. Pozreli sme sa na 7 najčastejších chýb pri e-mail marketingu.
7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Zdroj: Shutterstock

Kúpená databáza

Základným kameňom úspešného e-mail marketingu je databáza. Preto tým najhorším, čo môžu obchodníci urobiť je, že ju nadobudnú „z druhej ruky“. V prvom rade je nákup databázy v rozpore s novou platnou legislatívou a nariadením o GDPR Európskej únie. Po druhé nebude mať takáto databáza pre obchodníka veľký význam. S najväčšou pravdepodobnosťou bude plná nefunkčných kontaktov, v horšom prípade aj spamových pascí, ktoré váš e-mail pošlú rovno na „black list“.

 

Klamlivý predmet

Odosielateľ a predmet e-mailu sú prvé dve veci, ktoré užívateľ uvidí. Zaujímavo napísaný predmet je teda veľmi kľúčovým k upútaniu pozornosti a k tomu, aby príjemca e-mail otvoril. Nikdy sa nesmie stať, že v predmete bude napísané niečo, čo v skutočnosti v správe nie je. Odozvou užívateľa pri klamlivom predmete môže byť okamžité odhlásenie s odberu vašich e-mailov.

Privítanie a potom dlhé ticho

Uvítací e-mail pre nového odberateľa či zákazníka je štandard. Mnoho firiem však posiela automatizované uvítacie e-maily a potom sa na dlhú dobu odmlčia. Dôvodom je strach z toho, že e-maily budú užívatelia vnímať ako otravovanie alebo jednoducho nemajú užitočný obsah. Riešením je zlatá stredná cesta, odmlčanie však môže viesť k tomu, že užívateľ prestane považovať odber vašich e-mailov za potrebný.

Tip: Ako dovolať odoslaný e-mail (Gmail, Outlook)

Príliš málo alebo príliš mnoho e-mailov

E-mail marketingu neprospieva ani jeden z týchto extrémov, čiže ani odosielanie správ na dennej báze, ani príliš malá intenzita. V prvom prípade je veľmi pravdepodobné, že príjemcov začnú každodenné e-maily otravovať a z odberu sa odhlási, prípadne ich bude mazať bez otvorenia. V druhom prípade môže zákazník nadobudnúť dojem, že mu nechodia skoro žiadne alebo žiadne relevantné ponuky, čiže odoberanie noviniek je pre neho zbytočné. Ideálna frekvencia posielania sa dá zistiť vďaka A/B testovaniu, respektíve striedať všetky možnosti a merať najväčšiu odozvu.

Moc obsahu v jednom e-maily

Pre príjemcu nie je nič horšie než e-mail, ktorý obsahuje množstvo rôznorodého obsahu, linkov a obchodných ponúk. Ešte horšie je to vtedy, ak užívateľ číta e-mail v mobile. Takáto správa s najväčšou pravdepodobnosťou skončí v koši. Obsah e-mailu by mal byť prehľadný, jednoduchý a jednoznačný.

Prispôsobenie vzhľadu aj na mobil a tablet

Mobilné telefóny a tablety sa u väčšiny ľudí stali každodenným spoločníkom. To znamená, že si na nich vybavujú aj pracovné záležitosti a e-maily. Aj ten najlepší marketingový e-mail je na pol ceste do koša, ak sa nebude na mobile alebo tablete správne zobrazovať. Prispôsobenie vzhľadu na mobil a tablet by preto mal byť v dnešnej dobe štandardom.

Nudný obsah

V dobe, kedy sa na užívateľov valí rôzny obsah z každej strany, je veľkým prehreškom skĺznuť k priemeru. Užívatelia si totiž starostlivo vyberajú, čo si z veľkej ponuky e-mailových ponúk prečítajú. Kvalitné texty a obrazový materiál je pre úspešnú kampaň kľúčový. Texty by nemali byť suché a nudné, ale je potrebné sa s nimi pohrať a doplniť ich zaujímavým obrazovým obsahom. Nudné e-maily sú vopred odsúdené k zmazaniu, nikto dnes nechce čítať e-mailové romány bez zaujímavého obsahu.

Anketa

Používate e-mail?

Miroslav Homola

Autor článku Miroslav Homola

Redaktor Peniaze.sk, venuje sa dôchodkom, sociálnym dávkam a rodinným financiám. Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Potraviny na Slovensku konečne zlacneli. Netešme sa, varujú odborníci

15. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Potraviny na Slovensku konečne zlacneli. Netešme sa, varujú odborníci

Inflácia straší aj na konci roka 2025 – hoci sa tempo zdražovania spomalilo, slovenské domácnosti stále pociťujú rast cien najmä pri službách, energiách a nealko nápojoch. Odborníci... celý článok

Najobľúbenejšie mená pre deti? Na čele rebríčka sa nič nezmenilo

11. 12. 2025 | Miroslav Homola

Najobľúbenejšie mená pre deti? Na čele rebríčka sa nič nezmenilo

Najobľúbenejšími menami novonarodených detí na Slovensku zostávajú aj v roku 2025 Sofia a Jakub. Vyplýva to z údajov ministerstva vnútra, ktoré každoročne zverejňuje štatistiku mien... celý článok

Vianoce 2025: za 4 dni dovolenky dva týždne voľna

10. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Vianoce 2025: za 4 dni dovolenky dva týždne voľna

Vianočné sviatky 2025 prajú dlhému oddychu – vďaka priaznivo rozloženým sviatkom a strategickému čerpaniu dovolenky si môžu školáci aj zamestnanci užiť až dva týždne voľna. Zistite,... celý článok

Koľko stojí výchova dieťaťa? Náklady rastú od narodenia až po vysokú školu

5. 12. 2025 | Miroslav Homola

Koľko stojí výchova dieťaťa? Náklady rastú od narodenia až po vysokú školu

Analýzy odhadujú, že výchova dieťaťa do dospelosti stojí približne 60-tisíc eur. Skutočné výdavky však rastú s vekom dieťaťa a zasahujú rodinné rozpočty oveľa výraznejšie, ako sa môže... celý článok

Práca namiesto dávok: stovky umiestnených, ale tisíce odmietnutých

2. 12. 2025 | Ivana Sladkovská

Práca namiesto dávok: stovky umiestnených, ale tisíce odmietnutých

Program „Práca namiesto dávok“, ktorý spustilo Ministerstvo práce v septembri, prináša prvé výsledky. Cieľom je motivovať ľudí v hmotnej núdzi k návratu na trh práce – odmietnutie pracovnej... celý článok