7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Miroslav Homola | rubrika: Článok | 15. 10. 2018
E-mail je jeden z najmocnejších marketingových nástrojov. Ak je používaný správne, môže priniesť viac zákazníkov. Práca s e-mailom sa môže zdať jednoduchá, ale opak je pravdou. Pozreli sme sa na 7 najčastejších chýb pri e-mail marketingu.
7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Zdroj: Shutterstock

Kúpená databáza

Základným kameňom úspešného e-mail marketingu je databáza. Preto tým najhorším, čo môžu obchodníci urobiť je, že ju nadobudnú „z druhej ruky“. V prvom rade je nákup databázy v rozpore s novou platnou legislatívou a nariadením o GDPR Európskej únie. Po druhé nebude mať takáto databáza pre obchodníka veľký význam. S najväčšou pravdepodobnosťou bude plná nefunkčných kontaktov, v horšom prípade aj spamových pascí, ktoré váš e-mail pošlú rovno na „black list“.

 

Klamlivý predmet

Odosielateľ a predmet e-mailu sú prvé dve veci, ktoré užívateľ uvidí. Zaujímavo napísaný predmet je teda veľmi kľúčovým k upútaniu pozornosti a k tomu, aby príjemca e-mail otvoril. Nikdy sa nesmie stať, že v predmete bude napísané niečo, čo v skutočnosti v správe nie je. Odozvou užívateľa pri klamlivom predmete môže byť okamžité odhlásenie s odberu vašich e-mailov.

Privítanie a potom dlhé ticho

Uvítací e-mail pre nového odberateľa či zákazníka je štandard. Mnoho firiem však posiela automatizované uvítacie e-maily a potom sa na dlhú dobu odmlčia. Dôvodom je strach z toho, že e-maily budú užívatelia vnímať ako otravovanie alebo jednoducho nemajú užitočný obsah. Riešením je zlatá stredná cesta, odmlčanie však môže viesť k tomu, že užívateľ prestane považovať odber vašich e-mailov za potrebný.

Tip: Ako dovolať odoslaný e-mail (Gmail, Outlook)

Príliš málo alebo príliš mnoho e-mailov

E-mail marketingu neprospieva ani jeden z týchto extrémov, čiže ani odosielanie správ na dennej báze, ani príliš malá intenzita. V prvom prípade je veľmi pravdepodobné, že príjemcov začnú každodenné e-maily otravovať a z odberu sa odhlási, prípadne ich bude mazať bez otvorenia. V druhom prípade môže zákazník nadobudnúť dojem, že mu nechodia skoro žiadne alebo žiadne relevantné ponuky, čiže odoberanie noviniek je pre neho zbytočné. Ideálna frekvencia posielania sa dá zistiť vďaka A/B testovaniu, respektíve striedať všetky možnosti a merať najväčšiu odozvu.

Moc obsahu v jednom e-maily

Pre príjemcu nie je nič horšie než e-mail, ktorý obsahuje množstvo rôznorodého obsahu, linkov a obchodných ponúk. Ešte horšie je to vtedy, ak užívateľ číta e-mail v mobile. Takáto správa s najväčšou pravdepodobnosťou skončí v koši. Obsah e-mailu by mal byť prehľadný, jednoduchý a jednoznačný.

Prispôsobenie vzhľadu aj na mobil a tablet

Mobilné telefóny a tablety sa u väčšiny ľudí stali každodenným spoločníkom. To znamená, že si na nich vybavujú aj pracovné záležitosti a e-maily. Aj ten najlepší marketingový e-mail je na pol ceste do koša, ak sa nebude na mobile alebo tablete správne zobrazovať. Prispôsobenie vzhľadu na mobil a tablet by preto mal byť v dnešnej dobe štandardom.

Nudný obsah

V dobe, kedy sa na užívateľov valí rôzny obsah z každej strany, je veľkým prehreškom skĺznuť k priemeru. Užívatelia si totiž starostlivo vyberajú, čo si z veľkej ponuky e-mailových ponúk prečítajú. Kvalitné texty a obrazový materiál je pre úspešnú kampaň kľúčový. Texty by nemali byť suché a nudné, ale je potrebné sa s nimi pohrať a doplniť ich zaujímavým obrazovým obsahom. Nudné e-maily sú vopred odsúdené k zmazaniu, nikto dnes nechce čítať e-mailové romány bez zaujímavého obsahu.

Anketa

Používate e-mail?

Miroslav Homola

Autor článku Miroslav Homola

Redaktor Peniaze.sk, venuje sa dôchodkom, sociálnym dávkam a rodinným financiám. Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Digitálne euro je o krok bližšie: Spustenie sa očakáva v roku 2029

31. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Digitálne euro je o krok bližšie: Spustenie sa očakáva v roku 2029

Európska centrálna banka oznámila prechod do ďalšej fázy vývoja digitálneho eura, ktorá má zabezpečiť technickú pripravenosť systému. Ak legislatíva prejde v roku 2026, pilotné testovanie... celý článok

Veľké zmeny pre sociálne podniky: Kratšie lehoty, vyššia DPH a tvrdšie podmienky

28. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Veľké zmeny pre sociálne podniky: Kratšie lehoty, vyššia DPH a tvrdšie podmienky

Ministerstvo práce pripravuje zásadnú novelu zákona o sociálnych podnikoch, ktorá má zamedziť zneužívaniu verejných zdrojov a posilniť skutočnú inklúziu znevýhodnených osôb na trhu... celý článok

Žiakov čakajú jesenné prázdniny. Budú mať voľno aj 17. novembra?

28. 10. 2025 | Miroslav Homola

Žiakov čakajú jesenné prázdniny. Budú mať voľno aj 17. novembra?

Školský rok sa ešte poriadne nerozbehol, no žiakov už čaká ďalšia prestávka. Po letných prázdninách a krátkom septembrovom voľne si školáci opäť oddýchnu koncom októbra počas jesenných... celý článok

Takéto eurobankovky v obchode odmietnite! Môžu pochádzať z lúpeže

24. 10. 2025 | Miroslav Homola

Takéto eurobankovky v obchode odmietnite! Môžu pochádzať z lúpeže

Ak sa vám do rúk dostane eurová bankovka s fialovými, modrými alebo čiernymi škvrnami od atramentu, buďte opatrní. Môže ísť o peniaze pochádzajúce z lúpeže, ktoré boli znehodnotené... celý článok

Prechod na zimný čas zasiahne aj vlaky. Ako to zmení cestovný poriadok?

23. 10. 2025 | Miroslav Homola

Prechod na zimný čas zasiahne aj vlaky. Ako to zmení cestovný poriadok?

V noci zo soboty na nedeľu sa Slovensko vráti zo stredoeurópskeho letného času späť na stredoeurópsky čas. Znamená to, že o tretej nadránom sa ručičky hodín posunú o hodinu späť na... celý článok