Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Roland Regely | rubrika: Článok | 2. 10. 2018
Klasické vybavovanie pôžičky v kamennej pobočke banky ide postupne do úzadia na úkor požičiavania si peňazí online.
Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Zdroj: Shutterstock

Deväť z desiatich Slovákov už má osobnú skúsenosť s nejakou hotovostnou pôžičkou. Klasické vybavovanie pôžičky v kamennej pobočke banky ide postupne do úzadia na úkor požičiavania si peňazí online. Kým možnosť dohodnúť si pôžičku na pobočke je dôležitá pre zhruba 50 percent ľudí, príležitosť vybaviť to online je podstatná až pre vyše 80 percent opýtaných. Keď si Slováci naposledy brali pôžičku, najdôležitejšou informáciou pre nich bolo to, koľko celkovo zaplatia a či peniaze dostanú bez poplatku za ich poskytnutie. Veľmi veľkú dôležitosť pripisovali aj parametrom týkajúcich sa výšky mesačnej splátky, úrokovej sadzby, ako aj otázkam predčasného splatenia úveru. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Home Credit.

Slováci čoraz viac preferujú pôžičky online

Väčšina Slovákov si už v minulosti požičala nejaké peniaze, napríklad na rekonštrukciu nehnuteľnosti, kúpu auta, drahšieho elektrospotrebiča, nábytku, počítača či športových potrieb. Prieskum spoločnosti Home Credit ukázal, že prakticky len jeden z desiatich dospelých ľudí na Slovensku nemá osobnú skúsenosť s nejakou hotovostnou pôžičkou.

„Kým kedysi bolo pre Slovákov samozrejmosťou isť si akúkoľvek pôžičku osobne vybaviť na pobočku banky alebo nebankovej spoločnosti, v súčasnosti ľudia čoraz viac začínajú preferovať online produkty aj v tejto oblasti. Zatiaľ  čo možnosť dohodnúť si pôžičku na pobočke je dôležitá pre 55 percent opýtaných, príležitosť vybaviť to celé online je podstatná až pre 83 percent respondentov,“ hovorí manažér zákazníckej spokojnosti spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Požičiavanie peňazí cez internet je pre Slovákov atraktívnejšie, ako osobne v banke

Koľko celkovo zaplatím a bude to po bez poplatku? 

Keď si Slovák berie nejakú pôžičku, bez ohľadu na to, či to rieši na pobočke alebo online, podľa čoho sa rozhoduje? Pre 78 percent ľudí je najdôležitejším parametrom to, koľko celkovo zaplatia a pre rovnaký počet ľudí je to aj informácia, či peniaze dostanú bez poplatku za ich poskytnutie. Tri štvrtiny respondentov považujú za veľmi dôležité údaje týkajúce sa predčasného splatenia a mimoriadnych splátok. Pre siedmych z desiatich sú kľúčovými faktormi úroková sadzba a výška mesačnej splátky.

Na druhej strane, len tretina Slovákov považuje za veľmi dôležité informácie o poistení pôžičky. „Pri výbere konkrétnej pôžičky sa treba rozhodovať zodpovedne a brať do úvahy čo najviac parametrov. Na trhu je totiž obrovské množstvo produktov s diametrálne odlišnými podmienkami. Existujú aj úvery, ktoré sú pre ľudí plne flexibilné a dokážu sa prispôsobiť ich životnej situácii. Napríklad, môžu splácať koľko chcú, stačí posielať mesačne aspoň minimálnu splátku, celý úver splatiť bez akýchkoľvek pokút alebo trebárs raz do roka si môžu svoju splátku bezplatne odložiť,“ približuje Miroslav Zborovský.

Férovosť pri úveroch sa vypláca aj finančným inštitúciám

Dnes sa často hovorí o tom, že finančné inštitúcie si dávajú záležať na tom, aby ľuďom sprostredkovali čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť. Svoju skúsenosť s poslednou hotovostnou pôžičkou zhodnotilo ako vynikajúcu 40 percent ľudí. Naopak, za úplne nedostatočnú ju označili 3 percentá respondentov. „Z vyjadrení opýtaných vyplynulo, že na celkovú spokojnosť v oblasti poskytovania pôžičiek malo najväčší vplyv to, keď ľudia dostali úver za férovú cenu a taktiež si veľmi cenili zrozumiteľné a dostatočné informácie k úveru. Rovnako oceňovali aj možnosť ľahko doplatiť alebo zrušiť úver a taktiež veľmi vysoko hodnotili solídne jednanie v prípade problémov so splácaním,“ dopĺňa M. Zborovský.

Na druhej strane, na zákaznícku spokojnosť majú len minimálny vplyv aktivity zo strany bánk, akými sú trebárs zasielanie noviniek, blahoželania k sviatkom, súťaže pre zákazníkov či komunikácia s nimi na sociálnych sieťach.

Čo si o banke myslia zákazníci? Stačí zájsť na Facebook

V prípade negatívnej zákazníckej skúsenosti sú práve sociálne siete najčastejším spôsobom, ako nespokojní zákazníci zverejňujú svoje zlé skúsenosti. Kým oficiálnym listom alebo mejlom konkrétnemu poskytovateľovi úveru reaguje pätina nespokojných klientov, na sociálnych sieťach publikuje svoje kritické komentáre až štvrtina sklamaných ľudí.    

Pozn. Redakcie: Prieskum sa realizoval od 18. do 24. mája 2018 metódou CAWI, na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 400 respondentov, vo veku 18 – 60 rokov.   

Ilustračné foto: Shutterstock.com

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Účet s bonusom až do 60 €

Chcem bonus

Založte si Účet pre zelenší svet online – kvôli prírode aj pre seba! Na 12 mesiacov zadarmo a s podporou enviroprojektov.

Advertisement

Daňové priznanie v predĺženom termine online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur. Pre našich čitateľov exkluzívna zľava 10%.

DníHodínMinútSekúnd
Nechcem sa stresovaťZľavový kód: PENIAZE10

Ak chcete riešiť dane po starom, máme pre vás inteligentné formuláre.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Dubaj je rajom špinavých peňazí a kamarátov Smeru

15. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Dubaj je rajom špinavých peňazí a kamarátov Smeru

Investigatívni novinári spracovali uniknuté dáta o vlastníkoch nehnuteľností v Dubaji. Úniky odhalili nielen svetových zločincov, ale aj niekoľko známych mien zo Slovenska. Napríklad... celý článok

Chystá sa diamantový obchod storočia. De Beers zmení po prvýkrát od roku 1926 majiteľa

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Chystá sa diamantový obchod storočia. De Beers zmení po prvýkrát od roku 1926 majiteľa

Väčšinový vlastník bývalého diamantového monopolu sa chce sústrediť na ťažbu medi a železa. Slávna firma, ktorá má na konte pravidlo troch výplat za snubný prsteň, môže zmeniť majiteľa... celý článok

Nadácia manželov Gatesovcov končí, Melinda odchádza s vyše 12 miliardami „vo vrecku“

14. 5. 2024 | Ivana Sladkovská

Nadácia manželov Gatesovcov končí, Melinda odchádza s vyše 12 miliardami „vo vrecku“

Po rozvode v roku 2021 prichádza k deleniu slávnej nadácie. Melinda Gates už v dobročinnej organizácii pôsobiť nebude. Berie si so sebou aj svoj podiel, ktorý podľa vlastných slov chce... celý článok

Toto sme tu nemali 3 roky. Časy šialeného zdražovania sú preč, inflácia klesla

14. 5. 2024 | Redakcia

Toto sme tu nemali 3 roky. Časy šialeného zdražovania sú preč, inflácia klesla

Časy enormného zdražovania sú preč. Inflácia v apríli spomalila na na 2,1 %. Ceny potravín boli rovnaké ako pred rokom.

Uľaví sa podnikateľom, kryptoinvestori pocítia zmeny. Prezidentka podpísala nové zákony

9. 5. 2024 | Redakcia

Uľaví sa podnikateľom, kryptoinvestori pocítia zmeny. Prezidentka podpísala nové zákony

Prezidentka Zuzana Čaputová podpísala dve novely, ktoré sa týkajú podnikania a investícií. Novela pre podnikateľov odstráni administratívnu záťaž a byrokraciu. Zároveň sa menia pravidlá... celý článok