Koľko stojí reklama na Instagrame

Roland Regely | rubrika: Článok | 2. 1. 2017
Instagram je veľmi populárna sociálna sieť a preto je pochopiteľné, že firmy ju okrem komunikácie využívajú aj na svoju propagáciu. Koľko stojí taká reklama? Dočítate sa v riadkoch nižšie.
Koľko stojí reklama na Instagrame

Zdroj: Shutterstock

Instagram je sociálna sieť obsahujúca fotografie a videá používateľov z celého sveta. Už pár rokov ju vlastní gigant Facebook a preto pri reklame môžete využívať výhody napr. cielenia na konkrétnu skupinu ľudí a zasahovať tak úplne nové publikum.

Výhodou reklám na Instagrame je fakt, že ich možno zakomponovať medzi bežné príspevky používateľov. To znamená, že medzi fotografiami svojich známych vidíte aj fotografie produktov, známych osobností, či firiem. A na to, aby ľudia videli Vašu reklamu, nepotrebujú byť Vašim fanúšikom.

A prečo je reklama na Instagrame tak zaujímavá? Pretože ľudský mozog má obrázky radšej ako text. Aj preto čím lepší vizuálny obsah tvoríte, tým viac fanúšikov k sebe dostanete. Produkt im viete zobraziť prostredníctvom fotografie, videa alebo viete používateľa poslať priamo na Vašu webstránku.

Skôr než začnete inzerovať

Na propagáciu na Instagrame môžete využiť služby online agentúr alebo to zvládnete aj vo vlastnej réžii. Dôležité je uvedomiť si či máme produkt alebo službu, ktorú môžeme na Instagrame propagovať. Instagramovú reklamu možno cieliť podľa lokality, veku, pohlavia a záujmov. To všetko je potrebné zvážiť pred tým, než začneme inzerovať.

Instagram ponúka momentálne viac druhov reklám:

  • preklik na web
  • sponzorovaný odkaz na fotografiu alebo video
  • inštaláciu mobilnej aplikácie

 

Ku začatiu propagácie potrebujete mať v reklamnom účte Paypal konto alebo platnú kreditnú kartu.

Koľko stojí reklama na Instagrame

Keďže Instagram a Facebook okrem majiteľa zdieľajú aj reklamné účty, uľahčujú to aj propagáciu. Cena reklamnej kampane na Instagrame je vypočítaná vždy individuálne, podľa nastavených parametrov cielenia. Vždy ale platí, že cena nikdy neprekročí váš rozpočet, ktorý si určíte na dennej báze. Minimálny denný rozpočet daný systémom je 1euro, cena za klik alebo počet denných videní je však dynamická. Rozpočet sa určuje na dennej báze. Následne sa vypočíta časová os uverejnenia inzerátu. Načasovanie reklamy je možné plánovať na konkrétne určené obdobie.

Priemerná cena za jeden klik sa pohybuje okolo desiatich centov. Ale úspešnosť Vašich reklám bude závisieť od toho, či ľudia reálne obrázok uvidia, (resp. prehrajú video) alebo naň aj kliknú a označia ho tlačidlom Páči sa mi. Ak totiž bude mať virálny charakter, samotná reklama zasiahne podľa Vami určeného rozpočtu väčšiu skupinu ľudí ako nudná fotografia, ktorú používatelia prehliadajú a výsledkom bude, že zaplatíte síce rovnakú sumu za reklamu, no zasiahnete omnoho väčšiu masu ľudí.

  • Pozrite si aj: Koľko stojí reklama na Facebooku 

Prečo inzerovať cez Instagram 

Cez Instagram dokáže mať kampaň väčší zásah. Táto sociálna sieť preto vychádza ako vhodným doplnok ku kampaniam na efektívne zvýšenie zásahu.

Snahou Instagramu je zobrazovať používateľom relevantné inzeráty, ktoré ich budú baviť a netají sa tým, že na to využíva informácie o správaní používateľov na Instagrame, ale aj na Facebooku a stránkach tretích strán a aplikácií, ktoré používajú.

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+12
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Obľúbené témy

Facebook, Instagram, Reklama, rozpočet

Toto ste už čítali?

Digitálne euro je o krok bližšie: Spustenie sa očakáva v roku 2029

31. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Digitálne euro je o krok bližšie: Spustenie sa očakáva v roku 2029

Európska centrálna banka oznámila prechod do ďalšej fázy vývoja digitálneho eura, ktorá má zabezpečiť technickú pripravenosť systému. Ak legislatíva prejde v roku 2026, pilotné testovanie... celý článok

Veľké zmeny pre sociálne podniky: Kratšie lehoty, vyššia DPH a tvrdšie podmienky

28. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Veľké zmeny pre sociálne podniky: Kratšie lehoty, vyššia DPH a tvrdšie podmienky

Ministerstvo práce pripravuje zásadnú novelu zákona o sociálnych podnikoch, ktorá má zamedziť zneužívaniu verejných zdrojov a posilniť skutočnú inklúziu znevýhodnených osôb na trhu... celý článok

Žiakov čakajú jesenné prázdniny. Budú mať voľno aj 17. novembra?

28. 10. 2025 | Miroslav Homola

Žiakov čakajú jesenné prázdniny. Budú mať voľno aj 17. novembra?

Školský rok sa ešte poriadne nerozbehol, no žiakov už čaká ďalšia prestávka. Po letných prázdninách a krátkom septembrovom voľne si školáci opäť oddýchnu koncom októbra počas jesenných... celý článok

Takéto eurobankovky v obchode odmietnite! Môžu pochádzať z lúpeže

24. 10. 2025 | Miroslav Homola

Takéto eurobankovky v obchode odmietnite! Môžu pochádzať z lúpeže

Ak sa vám do rúk dostane eurová bankovka s fialovými, modrými alebo čiernymi škvrnami od atramentu, buďte opatrní. Môže ísť o peniaze pochádzajúce z lúpeže, ktoré boli znehodnotené... celý článok

Prechod na zimný čas zasiahne aj vlaky. Ako to zmení cestovný poriadok?

23. 10. 2025 | Miroslav Homola

Prechod na zimný čas zasiahne aj vlaky. Ako to zmení cestovný poriadok?

V noci zo soboty na nedeľu sa Slovensko vráti zo stredoeurópskeho letného času späť na stredoeurópsky čas. Znamená to, že o tretej nadránom sa ručičky hodín posunú o hodinu späť na... celý článok