Poisťovňa verzus „poisťovák“; aký je v tom rozdiel

Ľubica Florková | rubrika: Článok | 30. 11. 2016
Je pre vás dôležité, kde, resp. v akej poisťovni máte zabezpečenie? Alebo je pre vás dôležité, kto vám to zabezpečenie ponúka? A je v tom nejaký rozdiel? Nie je to len o tom, mať to pod jednou strechou.
Poisťovňa verzus „poisťovák“; aký je v tom rozdiel

Zdroj: Shutterstock

Výber poisťovne netreba podceniť

Je dôležité mať „po svojom boku“ poisťovňu, na ktorú sa môžete spoľahnúť. Poisťovňu, ktorá má dostatočný kapitál na to, aby vás mohla v prípade poistnej udalosti vyplatiť.

Poisťovni sa môže stať, že po určitej dobe nebude mať potrebný kapitál na vyplatenie poistného. Zmluvu vám vypovie, aj keď ste nemali žiadnu poistnú udalosť.

Na prvý pohľad sa zdá, že to nevadí, no práve naopak. Ak si poistku uzatvoríte ako mladý človek do 30 rokov, vaša poistka bude lacná.  U mladých ľudí je nízke riziko choroby a vzniku úrazu. Keby vám poisťovňa po 5 rokoch vypovedala zmluvu, riziko diagnostikovania choroby či vzniku úrazu by vzrástlo. Poistka bude drahšia, aj keď sa vám do tej doby nič nestalo a váš zdravotný stav nijak nezmenil.

Finančný poradca – môj rodinný poradca

Tak ako je dôležitévybrať si svoju poisťovňu, je dôležité vybrať si aj svojho agenta, poradcu.

Človek, ktorý vám uzatvorí zmluvu, dostáva zaplatené za to, že sa bude o vás starať najlepšie ako vie. Dnes už neexistujú agenti, ktorý by boli platený iba za uzatvorenie zmluvy a  starostlivosť o vás bude vyplatená ďalšiemu. Toto fungovalo kedysi, keď poisťovací agent bol zamestnancom poisťovne. Finančný poradcovia sú dnes samostatne zárobkovo činné osoby. A ten, kto vám zmluvu uzatvorí, je povinný sa o vás aj následne postarať. Mal by to byť človek, na ktorého sa môžete kedy koľvek obrátiť s dodatočnou otázkou.

Nie vždy to tak je. Napriek tomu že by to tak byť nemalo, stále sa nájdu aj takí agenti, ktorí vás kontaktujú iba vtedy, keď vo vás vidia osobu, ktorú treba poistiť. Navštivia vás vtedy, keď by vám chceli predať životnú poistku. Sú to vlastne predajcovia, ktorí kazia meno serióznym poradcom. Keď im telefonujete, aby ste nahlásili úraz,odkáže vás na kanceláriu ku prepáške.

Pracovník poisťovne, ktorý vám tam pomôže, nie je tým, kto poistenie uzatváral. Nemá prístup ku všetkým potrebným údajom. To môže spôsobiť problém. Ten, kto vám zmluvu urobil, má oprávnenie dozvedieť sa informácie, ktoré sú len medzi poisťovňou a klientom. V prípade škodovej udalosti v konečnom dôsledku bude znevýhodnený klient.

Ďalší problém, ktorý môže nastať pri "nekvalitnom" poradcovi, je zbytočné naťahovanie času na vyplatenie peňazí.Poisťovňa čaká na doloženie potrebných dokladov. Je to jeden z najčastejších dôvodov nespokojnosti klientov.

Aj keby ste si uzatvorili poistenie v jednej poisťovni, neodporúča sa využívať viac agentov; napr. zákonnú poistku by vám vytvoril jeden agent, dom by vám poistil druhý a sporenie vám zriadil tretí. Ani agenti medzi sebou v rámci jednej poisťovne si nevidia do zmluv.Je preto vhodné si zvoliť jedného agenta, v ktorom budete mať dôveru.

Zvážte si pre to, kto u vás doma zazvoní, a koho si pustíte k sebe domov. Čifinančného agenta, ktorý sa bude riešiťaj vaše sťažnosti, keď budete nespokojný. Alebo si pustíte domov človeka z opačného konca republiky, a viac ho neuvidíte.

Pokiaľ vás obťažuje stretnúť sa s poradcom a preferujete poistenie online, môžete využiť online služby jednotlivých finančných agentov. Určite vám radi pomôžu pri výbere jednotlivých pripoistení. Radi vám vysvetlia, kedy dostanete z poistky peniaze. Odpovedia na všetky vaše otázky. Takto si budete istejší, že platíte len za to, čo potrebujete.

Ľubica Florková

 Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+1
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Sociálna poisťovňa má novinku: Potvrdenie teraz získate inak, než ste boli zvyknutí

24. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Sociálna poisťovňa má novinku: Potvrdenie teraz získate inak, než ste boli zvyknutí

Sociálna poisťovňa prináša výraznú digitálnu zmenu, ktorá ušetrí čas a odbúra návštevy pobočiek. Potvrdenie o nedoplatkoch na sociálnom poistení si po novom vybavíte plne elektronicky... celý článok

Nájom náhradného vozidla z PZP: poisťovňa vám podľa súdov musí preplatiť aj toto

23. 10. 2025 | Barbora Magočová

Nájom náhradného vozidla z PZP: poisťovňa vám podľa súdov musí preplatiť aj toto

Stali ste sa účastníkom dopravnej nehody? Pripravte sa na nápor na nervy. Nevyhnutnosť opravy poškodeného auta je len začiatok. Ako však vyriešiť, že sa po určitý čas budete musieť... celý článok

Štát ide po neplatičoch PZP! Od marca sa menia pravidlá aj pokuty

22. 10. 2025 | Miroslav Homola

Štát ide po neplatičoch PZP! Od marca sa menia pravidlá aj pokuty

Ministerstvo vnútra pripravilo rozsiahlu novelu viacerých zákonov, ktorá má zmeniť systém povinného zmluvného poistenia (PZP). Po rokoch neefektívneho vymáhania pokút a rastúcom počte... celý článok

Životná poisťovňa na Slovensku prestala uzatvárať nové zmluvy, priznala problémy

10. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Životná poisťovňa na Slovensku prestala uzatvárať nové zmluvy, priznala problémy

Životná poisťovňa Youplus zastavuje predaj nových zmlúv od 13. októbra 2025. Dôvodom je nedostatok kapitálu a neúspešné hľadanie investorov. Čo bude so súčasnými poistencami?

Slováci sú čoraz odvážnejší poistní podvodníci: nárast o 41 %

2. 10. 2025 | Ivana Sladkovská

Slováci sú čoraz odvážnejší poistní podvodníci: nárast o 41 %

Počet poistných podvodov na Slovensku v roku 2025 prudko vzrástol. Poisťovňa UNIQA eviduje o 41 % viac preukázaných podvodov než vlani. Klienti čoraz častejšie manipulujú s dátumami,... celý článok