V januári začala po dlhodobom náraste pomaly klesať cena ojazdených automobilov. Znížila sa na 15 730 eur. Zároveň klesol i počet novo ponúkaných áut o tisíc. Zdrojom pre štatistiky je kontinuálny monitoring trhu, ktorý zabezpečuje AAA AUTO kombináciou analýzy všetkých dostupných inzerátov, konkurencie a vlastných výkupných aj predajných dát.
 Januárové vytriezvenie
 "Januárové štatistiky so sebou prinášajú zmeny v počte novo ponúkaných jazdeniek na trhu. Zákazníci sa finančne spamätávajú z vianočných sviatkov a pomaly sa pripravujú na dovolenky v novom roku, preto sa nedostáva do obehu toľko vozidiel," komentuje situáciu na trhu generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. Celkom bolo v januári inzerovaných 43-tisíc vozidiel.
 Ponuka ojazdených vozidiel sa naprieč jednotlivými slovenskými krajmi výrazne líši. Najviac vozidiel je už dlhodobo dostupných v Trenčianskom kraji (12 274), v ktorom boli vozidlá zároveň i najdrahšie, priemerná cena dosahuje 30 772 eur. Z najmenšieho počtu vozidiel mohli naopak vyberať obyvatelia Prešovského kraja. V ponuke bolo 3155 áut za druhú najnižšiu priemernú cenu 7811 eur. Najlacnejšie autá ponúkali predajcovia v Košickom kraji, a to za 7319 eur. V Bratislavskom kraji sú jazdenky ponúkané v priemere za 13 806 eur.
  
 - Prečítajte si aj: Slováci kupujú jazdenky najdrahšie spomedzi susedných krajín 
 
 Slováci ponúkajú mladšie a menej používané jazdenky ako Česi
 Oproti minulému mesiacu sa znížil priemerný vek inzerovaných vozidiel na 7,9 rokov. V porovnaní s Českou republikou sú ponúkané vozidlá o takmer 10 mesiacov mladšie. Taktiež nájazd kilometrov je v porovnaní s Českom nižší o takmer 12 000. No na slovenskom trhu oproti minulému mesiacu mierne stúpol (o 2343, na 143 272 km).
 Začiatok nového roka priniesol i zmeny v rebríčku desiatich najčastejšie inzerovaných jazdeniek na slovenskom trhu. Najpopulárnejším ojazdeným autom i naďalej zostáva Škoda Octavia. "No, prekvapením sa pre nás stalo umiestnenie Audi Q5, ktoré sa dostalo na 10. miesto, pričom v minulom mesiaci bolo na mieste číslo 36. Výrazne poskočilo i BMW 5 zo štrnásteho miesta na deviate a Škoda Superb zo siedmeho na druhé. Takéto premeny nie sú veľmi časté. Môže to čiastočne súvisieť s dopytom po kvalitnejších a bezpečnejších vozidlách," vysvetľuje Topolová.
 Tabuľka: Najinzerovanejšie ojazdené vozidlá v mesiaci december
  
   | Automobil | Rebríček - január 2017 | Rebríček - december 2016 | 
  | Škoda Octavia | 1 | 1 | 
  | Škoda Superb | 2 | 7 | 
  | Volkswagen Passat | 3 | 3 | 
  | Škoda Fabia | 4 | 2 | 
  | Audi A6 | 5 | 4 | 
  | Volkswagen Golf | 6 | 5 | 
  | BMW 3 | 7 | 9 | 
  | Audi A4 | 8 | 6 | 
  | BMW 5 | 9 | 14 | 
  | Audi Q5 | 10 | 36 | 
  
   Pre ojazdené auto do Nemecka? Už to nie je také terno
 Že sú v Nemecku najlepšie autá? Ťažko povedať, kedy táto povera vznikla, ale pramení z dojmu, že sa Nemci o svoje autá starajú, majú radi bohatú výbavu a najsilnejší motor a jazdia len po kvalitných cestách. Ako uvádzajú odborníci, je síce pravda, že podvozky nemeckých ojazdených áut sú väčšinou v lepšom stave než u rovnako ojazdených áut na našom trhu, ale to je zrejme jediná reálna výhoda.
 Zmeny daňových predpisov v Nemecku naopak vedú k tomu, že plno nemeckých importov má holú základnú výbavu a ten najzákladnejší motor. Autá tiež mávajú obrovský kilometrový nájazd a často taktiež stočené tachometre. Podľa analýzy ADAC má stočené kilometre možno až tretina všetkých ojazdených áut na tamojšom trhu.
 Ako uvádzajú analytici, najčastejšie sa auto stáča vtedy, keď vypadlo z oficiálnej siete servisov, kde sa kilometre zapisujú. Potom sa auto predá za hranice, kde sa stočí o niekoľko sto tisíc kilometrov a až potom putuje na STK, kde sa zapíšu aktuálne kilometre.
 Dovážať z Nemecka auto má zmysel v prípade, že hľadáte špecifický model, ktorý na našom trhu jednoducho nie je. Zárukou kvalitnej jazdenky je sieť oficiálnych predajcov značky, ale za také autá si logicky priplatíte. A rovnako kvalitné často zoženiete aj u nás za lepšiu cenu.
 Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.