Článok | Barbora Magočová | 8. 11. 2024
![E-shop vám nedodal „tovar skladom“ už mesiac. Čo mu hrozí za nedodržanie dodacej lehoty?]()
Očakávate, že vám kuriér doručí objednaný tovar v termíne uvedenom na stránkach e-shopu? Niektoré internetové obchody dodacie lehoty dodržujú, iné si s tým ťažkú hlavu nerobia. Obchodníci sa často domnievajú, že údaje o doručení či skladovej dostupnosti sú len orientačné. Je to ale naozaj tak?
Článok | Redakcia | 25. 12. 2024
![Ako vrátiť vianočný darček, ktorý nesadol: Kompletný sprievodca]()
Dostali ste počas sviatkov darček, ktorý vám nesadol? Vrátenie či výmena nevhodného daru je dnes bežnou záležitosťou, či už ide o nákupy z e-shopu alebo kamenného obchodu. Prečítajte si, ako postupovať, aby ste dodržali všetky podmienky a mali istotu, že proces prebehne hladko.
Článok | Barbora Magočová | 23. 7. 2025
![Zákazníci neprevzali tovar z e-shopu. Podľa súdov musia platiť, hoci mohli odstúpiť]()
Vrátenie tovaru kúpeného cez internet bez udania dôvodu má svoje špecifiká – spotrebiteľ musí dať predovšetkým riadne najavo, že chce od zmluvy odstúpiť. Ak tak neurobí a skrátka len tovar neprevezme, zmluva stále platí. Jeden slovenský e-shop sa však rozhodol s „nepreberačmi“ zatočiť radikálnejšie. Ako to dopadlo?