Známa cestovná kancelária HappyTravel.sk vyhlásila rovno pred začiatkom najväčšej sezóny úpadok. Firma, ktorá viac ako 17 rokov organizovala zájazdy najmä do Turecka a Egypta, skončila svoju činnosť. „Cestovná kancelária HappyTravel.sk, s.r.o. vyhlasuje dňom 1.7.2025 o 15.00 hod. svoj úpadok a naďalej nedokáže uhrádzať a plniť svoje záväzky obchodným partnerom a svojim klientom,“ uvádza cestovná kancelária vo vyhlásení.
Spoločnosť zároveň informovala, že má uzatvorené zákonné poistenie pre prípad úpadku, a to v poisťovni Generali – Európska cestovná poisťovňa pod číslom 2409981892, platné až do 30. novembra 2025. „Vzniknutá situácia nás nesmierne mrzí a je nám ľúto všetkých komplikácií, ktoré sme Vám týmto úpadkom spôsobili. Napriek značným investíciám a veľkému nasadeniu sa nám, žiaľ, úpadok nepodarilo odvrátiť“ dodáva cestovka vo svojom liste a ďakuje klientom za priazeň, ktorú im prejavovali počas viac než 17 rokov.
Čo robiť, ak máte zakúpený zájazd cez HappyTravel
Pre všetkých, ktorí si zakúpili zájazd cez HappyTravel, je momentálne najdôležitejšie spojiť sa s asistenčnou službou poisťovne Generali. Tá zabezpečí buď návrat zo zahraničia, alebo riešenie náhrady za nezrealizované cesty.
Tu sú kontaktné údaje, ktoré treba mať po ruke:
Europ Assistance s.r.o., Na Pankráci 127, 140 00 Praha 4, Česká republika
Tel.: +421 2 544 177 11
Fax: +421 2 544 101 74
Poisťovňa prijíma žiadosti a poskytuje informácie o riešení poistnej udalosti aj pre klientov, ktorí už sú na dovolenke a potrebujú repatriáciu. Cestovná kancelária deklarovala, že v tejto veci poskytuje „maximálnu súčinnosť pri repatriácii poškodených klientov zo zahraničia“.
Základný postup pre klientov:
Pripravte si zmluvu o zájazde a doklad o zaplatení
Kontaktujte Europ Assistance a oznámte situáciu
Postupujte podľa inštrukcií poisťovne, ktorá posúdi oprávnenosť nároku a zabezpečí náhradu alebo návrat zo zahraničia
Podľa odborníkov je kľúčové, že klienti HappyTravel boli poistení. Ako uviedla viceprezidentka SACKA Ľudmila Masariková: „To, že cestovná kancelária mala poistenie, znamená, že klienti neprídu o svoje peniaze. Na rozdiel od individuálne organizovaných dovoleniek, kde klienti môžu o všetko prísť pri zrušení letu či zavretom hoteli, majú zákazníci cestovných kancelárií právnu ochranu“
Šéf CK bol zároveň šéfom SACKA
Zakladateľ a konateľ cestovky HappyTravel Roman Berkes bol zároveň prezidentom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA). Ako upozornil denník Pravda, Berkes 1. júla oznámil svoju rezignáciu v asociácii, a to len pár mesiacov po opätovnom zvolení do jej čela.
Berkes sa na tlačovej konferencii SACKA neukázal a podľa dostupných informácií má aktuálne „iné starosti“. Jeho vyjadrenie by však malo prísť v najbližších dňoch. Či išlo len o obchodné zlyhanie, alebo je v hre aj vyšetrovanie prípadných nezrovnalostí, zatiaľ zostáva nezodpovedané.
SACKA ubezpečuje verejnosť, že dočasné vedenie na čele s Ľudmilou Masarikovou bude pokračovať v činnosti asociácie a že dôvera v sektor cestovného ruchu nesmie utrpieť. HappyTravel bola jednou z prvých cestoviek, ktoré rozbehli charterové lety aj z menších regionálnych letísk ako Piešťany.
Ivana Sladkovská
Šéfredaktorka portálu Peniaze.sk. Venuje sa najmä servisným ekonomickým témam štátnych dávok, dôchodkov a sociálnych výhod. Ďalšie články autora.