„Poučili sme sa z množstva vecí, ale pri pohľade späť je len veľmi málo toho, čo by sme urobili inak. Každý krok a každá skúsenosť boli totiž k nezaplateniu,“ hovorí generálny riaditeľ YOUPLUS.
Od akcionára dostali možnosť postaviť v ČR a SR poisťovňu na zelenej lúke. Nájsť na trhu to najlepšie a implementovať to do ich produktu. To celé zabaliť do digitalizovaného a inovatívneho obalu. Tento mix parametrov robí z Rizikového životného poistenia „4U“ TOP produkt na trhu životného poistenia.
Ľubor Vrlák, generálny riaditeľ YOUPLUS
Poisťovňa YOUPLUS má za sebou tri roky na českom trhu a viac ako dva
roky na slovenskom. To vedie generálneho riaditeľa Ľubora Vrláka
k bilancovaniu. „Aj napriek potrebe reagovať na množstvo nečakaných
udalostí a čeliť množstvu výziev, sa naše pôsobenie na oboch trhoch
nesie v znamení kontinuálneho rastu. Čas ukázal, že pomyselná loď,
ktorej kormidlo sme na začiatku otočili, mieri správnym smerom,“ hovorí
s tým, že ako sladkú odmenu za úsilie všetkých vníma nielen skvelé
obchodné výsledky, ale aj skutočnosť, že YOUPLUS je vidieť aj medzi
konkurentmi, ktorí majú na trhu svoje miesto už 20 či 30 rokov. „Nielen
že o nás vedia, ale v určitých oblastiach nás detailne analyzujú, čo
vždy poteší,“ dodáva s úsmevom.
Čo priniesla doba covidová?
Keď s Covidom prišli prvé obmedzenia, prvá karanténa, trvalo YOUPLUS
iba štrnásť dní ľahko poupraviť proces. „Vďaka 100 % digitalizácii,
ktorá bola prioritou od vstupu na trh, bolo možné s klientom riešiť
všetko na diaľku. Všetka administratíva od uzatvorenia cez medicínsky
úpis a dokladovanie lekárskych správ, cez požiadavky na zmenu až po
samotné on-line hlásenie škodových udalostí,“ vysvetľuje Filip Bartoš,
riaditeľ distribúcie a marketingu YOUPLUS s tým, že počas krízy sa veci
hýbu rýchlejšie ako v bežnej dobe.
Na otravné papierovanie môžete zabudnúť
YOUPLUS
sa prezentuje ako „kompletne digitálna poisťovňa“. Veľa klientov to
vníma tak, že si u nich môže vybaviť všetko cez internet a nemusí nikam
chodiť. Tak to v YOUPLUS ale nefunguje. „Zmluvu je možné uzavrieť iba
prostredníctvom našich obchodných partnerov, aktuálne spolupracujeme
s takmer 12-tisíc poradcami v ČR a SR,“ vysvetľuje Filip Bartoš. Dôvod
je jednoduchý. „Sme totiž presvedčení o tom, že oblasť životného
poistenia je natoľko komplexná, že vyžaduje osobný prístup a odbornú
radu,“ dopĺňa.
Čo teda pojem skutočne vyjadruje? Znamená to, že
môžete zabudnúť na nepraktické papierovanie, pretože poradca s Vami
všetko vyrieši priamo od pracovného stola cez počítač elektronicky.
„Dnes všetci hovoria, že sú paperless. V skutočnosti ale býva často bez
papiera len uzatvorenie poistenia. Keď potom príde na riešenie
medicínskeho úpisu, dokladovanie dokumentov alebo požiadavky na zmenu,
často prichádza k slovu starý známy papier,“ hovorí Filip Bartoš s tým,
že tomu sa YOUPLUS chce jednoznačne vyhnúť. Preto u nich každý
administratívny úkon vyriešite elektronicky, v jednotkách a v nulách.
„Maximálne
znižujeme administratívnu záťaž pre klientov, poradcov, aj pre seba
a zrýchľujeme tak komunikáciu. Bolo nám jasné, že toto je budúcnosť, len
sme netušili, ako je blízko a s akou silou nastúpi,“ uzatvára.
Ďalším
príjemným benefitom takého prístupu je zníženie záťaže životného
prostredia, čo je v dnešnej dobe veľmi dôležitá a často diskutovaná
otázka.
„Osobne ako najzásadnejšiu výhodu digitalizácie vidím
možnosť istej individualizácie – teda zobraziť klientovi iba nevyhnutné
informácie vzťahujúce sa k jeho konkrétnym požiadavkám a potrebám
a samozrejme uľahčenie prístupu k tomu čo skutočne potrebuje,“ hovorí
Vladislav Herout, riaditeľ podpory predaja Broker Consulting.
„Z
nášho pohľadu znamená kompletná digitalizácia zrýchlenie uzatvorenia
zmluvy, pohodlie pre klienta, minimálnu chybovosť či úsporu našich
nákladov. Pokiaľ ide o výhodnejšie ceny – nie som schopný posúdiť,
nakoľko sa do ceny poistenia digitalizácia premieta, avšak ceny
poistenia YOUPLUS v ČR patria k najlepším,“ komentuje Karl Šulc,
riaditeľ divízie Swiss Life Select a podpredseda predstavenstva
Fincentrum & Swiss Life Select.
V čom spočívajú výhody konceptu Best partner
Ako uvádza Filip Bartoš, tak za úspechom YOUPLUSstojí predovšetkým Best partner concept, a to ako na strane vstupu, tak aj výstupu.
„Obklopili
sme sa tými najlepšími partnermi, ktorí nám poskytujú systémovú
a procesnú podporu,“ vysvetľuje s tým, že Best partner concept stojí na
spolupráci. „Náš úspech je totiž podmienený našimi partnermi, a to ako
na strane vstupov - IT a procesy, tak na strane výstupov – obchod. Bez
našich partnerov by bol náš úspech polovičný,“ približuje.
Best
partner concept tiež výrazne zlepšuje schopnosť rýchlo reagovať na
množstvo situácií na trhu, ktorých bola spoločnosť svedkom v posledných
troch rokoch. Primárne ide o rýchlosť, s akou sa poisťovňa prispôsobila
meniacim sa podmienkam trhu v dobe pandémie.
Čo prinesie budúcnosť?
Uplynulé
roky úspešného podnikania posunuli YOUPLUS správnym smerom, dodali tie
pravé skúsenosti a primerane zdravé sebavedomie. „Do budúcnosti určite
neplánujeme zaspať na vavrínoch, chceme patriť k lídrom v oblasti
inovácii,“ komentuje Filip Bartoš. Klienti aj obchodní partneri sa tak
môžu tešiť na neustály produktový vývoj a na veľa technologických
noviniek.